ضعف برنامه های فرهنگی خانواده در البرز مشهود است/ آمار نگران کننده طلاق در ایران کوچک

ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799442

فاطمه جعفری گفت: استان البرز در زمینه برنامه های فرهنگی در حوزه ازدواج بسیار ضعیف است و باید برنامه ها و به روز رسانی های قوی در نقاط مختلف استان طراحی و اجرا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس خانواده به تیتریک گفت: ازدواج موضوع بسیار مهمی است که بسیاری از جنبه های زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد.

فاطمه جعفری ادامه داد: انتخاب همسر یکی از مهمترین تصمیمات زندگی است زیرا می تواند آینده انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه شرایط کنونی جامعه باعث بلوغ زودرس در نوجوانان شده و جوانان و خانواده ها برای رهایی از این فشار تصمیم به ازدواج می گیرند.

وی گفت: بسیاری از جوانان در سن ازدواج به بلوغ جنسی می رسند اما از بلوغ فکری برای اداره خانواده برخوردار نیستند.

جعفری گفت: خانواده ها ناخودآگاه و برخی آگاهانه این را درک می کنند و این نشان دهنده اهمیت مشاوره قبل از ازدواج است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار استان البرز رتبه 30 ازدواج و چهارم طلاق را در کشور دارد.

این کارشناس افزود: متولیان باید به این آمار توجه کنند و قبل از بروز مشکل به خانواده ها اطلاع دهند.

جعفری بیان کرد: در دنیای دیجیتال، سخنرانی درباره خانواده پاسخگو نیست و مراقبان باید با ابزار روز آگاهی را در مورد ازدواج در جامعه بالا ببرند.

وی تاکید کرد: ساخت یک کلیپ کوتاه چند ثانیه ای از معمای زوج های موفق، جلسات پرسش و پاسخ با حضور نوجوانان و جوانان، برگزاری تئاتر خیابانی در کانونی پر جنب و جوش با موضوع خانواده می تواند تا حدودی موفق باشد.

این کارشناس بیان کرد: باید با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، افکار عمومی را آگاه کنیم و سپس برای شکل گیری یک ازدواج موفق، زوجین قبل از ازدواج همدیگر را به خوبی بشناسند تا زمانی که در کنار هم هستند کاستی ها را شناسایی کنند نقاط قوت را پوشش دهید.

جعفری ادامه داد: استان البرز در زمینه برنامه های فرهنگی در حوزه ازدواج بسیار ضعیف است و باید برنامه ها و به روز رسانی های قوی در نقاط مختلف استان طراحی و اجرا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه هزینه پیشگیری کمتر از درمان است، بنابراین قبل از وقوع طلاق باید تلاش کنیم تا ازدواج موفقی در کشور و روستا داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید