“جشن طلاق”؛ سوغات شوم فرهنگ غرب برای خانواده های ایرانی/ طلاق منفورترین حلال خداست!

ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802427

زمانی نام طلاق را به دلیل زشتی آن به کار نمی بردند، اما امروزه برای علنی شدن آن جشنی به نام «طلاق» یا «روز آزادی» برگزار می شود که سوغات شوم فرهنگ غربی برای خانواده های ایرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر ما، همه فامیل، دوستان و آشنایان دور هم جمع می شوند تا در این جشن شرکت کنند، اما این بار موضوع کاملاً فرق می کند؛ در حالی که این بار همه چیز فرق می کند. تاریخ آغاز رابطه زندگی مشترک نیست. این پایان زندگی است که در کنار هم می نشینند و به تماشای «جشن طلاق» یا «میهمانی آزادی» می نشینند.

تلخ ترین و ناگوارترین عید که از دیرباز در میان برخی خانواده ها رواج داشته و به طور کلی در فرهنگ اصیل ایرانی رواج یافته است.

یادتان باشد تا همین چند سال پیش که فضای مجازی به روی کانون گرم خانواده ها باز نبود، صفا و صمیمیت زیادی بین اعضا وجود داشت. اعضای خانواده بدون اینکه متوجه عواقب این فناوری و فقدان سواد رسانه ای کافی و باسواد در جامعه باشند، در دنیای مجازی و واقعی غریبه و غریبه می شوند. و البته این عاملی بود برای دودستگی اعضا و در نتیجه از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده ها.

شاید به همین دلیل است که آمار طلاق آنقدر عادی شده است که مدتی است یک تعطیلات نیز به جشن های دیگر اضافه شده است. تعطیلاتی که برای پایان دادن به زندگی برگزار می شود.

جشن طلاق در کشورهای اروپایی و آمریکایی مراسمی است که پایان ازدواج و به معنای ازدواج مجدد است. این مراسم به روش های مختلف برگزار می شود، یکی از طرفین یا هر دو می توانند در مراسم شرکت کنند. کیک طلاق، تابوت برای حلقه های ازدواج و حلقه های طلاق بریده یا شکسته وجود دارد. اما این جشن به کشورهای غربی محدود نمی شود. طلاق در کشورهایی مانند ژاپن نیز رایج است. در این مراسم در ژاپن، زنی با پوشیدن لباس طلاق با همسرش حلقه ازدواج خود را شکسته و به ازدواج پایان می دهد و در پایان مراسم از مهمانان پذیرایی می شود.

جشن طلاق یا رهایی از فرهنگ غربی سرچشمه می گیرد

مهسا کریمی کارشناس ارشد روانشناسی گفت: برخی از زوج ها به دلیل فرار از فشار طلاق به عید رهایی روی آورده اند، علیرغم اینکه رنج را نمی توان از ذهن و حافظه پاک کرد.

وی جشن طلاق یا جشن رهایی را نشات گرفته از فرهنگ غربی دانست و افزود: اگر متولیان فرهنگی و آموزشی فعالیت های مختلف خود را در مسیر درست و صحیح انجام دهند جشن های جدید و ویژه در سطح جامعه برگزار نمی شود.

به گفته وی، پدیده طلاق به خودی خود شوم است، اما اگر بخواهیم آن را جشن بگیریم، وزن منفی آن بر روحیه افراد تأثیر می گذارد.

این روانشناس ادامه داد: متأسفانه امروزه بسیاری از زوج ها چشم به راه پایان زندگی مشترک خود هستند در حالی که یکی از اهداف دشمن تخریب بنیان خانواده ها است و این فرهنگ غلط امروزه در جامعه ریشه دوانده است و مسئولین آنها باید برای آن به دنبال راه حلی بود.

طلاق؛ مطلوب ترین حلال

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اگر کسی متدین باشد؛ خداوند و دین الهی که از سوی پیامبر گرامی اسلام به بشر داده شده است باید به زندگی عبادی و بندگی خالق آن و نیز بعد اجتماعی توجه داشته باشد.

وی افزود: اگر انسان می خواهد پاک زندگی کند و در مسیر رحمت و برکت قرار گیرد، باید به دستور الهی توجه کند و زیر چتر پروردگار عالم پیروی از آیات دین مبین اسلام باشد.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه در حوزه تحکیم خانواده همواره بر دین مبین اسلام و کتاب مقدس قرآن تاکید فراوانی شده است، ادامه داد: زندگی پویاتر و قدرتمندتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: اگر در این امر مقدس سهل انگاری شود موجب سردی و جدایی می شود که از نظر اسلام یکی از مطلوب ترین راهکارهای طلاق و جدایی زن و مرد است.

غرب در صدد تخریب بنیان خانواده هاست

وی افزود: اگر طلاق، این امر ناخوشایند، تبدیل به امری شیرین و ساده شود و با نگاه غلط غربی حل شود، خارج از دیدگاه اسلام است.

امام جمعه سراوان گفت: اگر از اهمیت قدرت خانواده در جامعه کاسته و ضعیف شود، جدایی و طلاق به امری عادی تبدیل می شود که مورد تایید اسلام نیست.

حجت الاسلام و المسلمین بامری افزود: غرب در تلاش است تا از چارچوب مسلمانان خارج شود و سعی دارد برخی از مشکلاتی را که اسلام در شرایطی اجازه گسترش آن را به عنوان یک موضوع بیهوده و قابل قبول، عادی کند.
و موضوع طلاق را مساوی با ازدواج شیرین کند، پایه های خانواده های اسلامی را سست کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ارزش ها و آرمان های دین مبین اسلام در بین مسلمانان تنزل پیدا کند، بی شک با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که نمونه بارز آن تزلزل بنیان خانواده در جوامع اسلامی است که باید در این امر هوشیار باشیم. توجه.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید