لبه طلاق در خانواده های ایرانی


ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895747

طلاق در جامعه به ویژه در میان افراد ثروتمند تبدیل به یک هنجار تعریف شده و حتی پسندیده می شود که باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا یکی از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد بحث افزایش طلاق است که منجر به از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده ها و آسیب های اجتماعی زیادی شده است.
در این زمینه مشکلات مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به بحث اقتصادی و مسائل فرهنگی اشاره کرد، اما افزایش هزینه های زندگی در کنار سایر مشکلات باعث افزایش گرایش به طلاق شده است.
در این میان استفاده بی رویه و مخرب از شبکه های مجازی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی زندگی بسیاری از خانواده ها را مختل می کند و گاه منجر به طلاق می شود.
شاید اگر کمی به عقب برگردیم و قبل از شروع زندگی مشترک به این سوال که «چرا می خواهیم ازدواج کنیم؟» پاسخ درست بدهیم. مشکلات کمتر در آینده.
البته در این راستا می توان به آموزش و مشاوره صحیح قبل از ازدواج نیز اشاره کرد که می تواند نقش بسزایی در کاهش طلاق داشته باشد.
در این میان برخی کارشناسان بر این باورند که ناآگاهی جوانان از تشکیل زندگی مشترک و اهداف نادرستی که گاهی یکی از زوجین به صورت رویا در سر می پروراند و بعد از ازدواج متوجه می شود که گاهی رویا در حد یک رویا باقی می ماند. ، تعداد طلاق ها را نیز افزایش می دهد تاثیر بسزایی دارد.
البته آمار طلاق در خانواده هایی که از سطح رفاه خوبی برخوردار هستند نیز در مقایسه با خانواده هایی که از رفاه کمتری برخوردار هستند بیشتر است که این امر را نیز می توان به ضعف فرهنگ و حتی ایمان، برپایی جشن های طلاق و … نسبت داد. … .همه این نشان می دهد که طلاق در جامعه به ویژه در بین افراد ثروتمند در حال تبدیل شدن به یک هنجار تعریف شده و حتی ارجح برای پیشگیری است.
حالا با آموزش قبل از ازدواج یا در حین ازدواج و یا ساخت فیلم و سریال های تاثیرگذار می توان به این مهم دست یافت اما هر چه هست طلاق را باید تهدیدی جدی دانست و راهکارهایی برای مقابله و اجرا ارائه کرد.

مریم سلطانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید