نبود برنامه های فرهنگی خانواده در البرز مشهود است

ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801888

شکراله باقری گفت: فقر برنامه های فرهنگی در حوزه خانواده در البرز مشهود است و مسئولان باید برای این مهم برنامه ریزی بلندمدت و مستمر داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: با توجه به هجمه تبلیغاتی دشمن به دین و مهمتر از همه ظرفیت های عظیم استکبار جهانی زمینه نفوذ آنها را در جوامع مختلف فراهم کرده است، این وظیفه بر عهده مردم است. مسئولان فرهنگی به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

شکراله باقری ادامه داد: برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن توجه ساده فایده ای ندارد اما باید در این زمینه تلاش عملی کرد.

وی افزود: مهمترین راه مقابله با تهاجمات دشمن، مقابله فرهنگی است و اولین گام، آگاهی بخشی خانواده ها است چرا که این نهاد اجتماعی در مرحله اول نفوذ قرار دارد.

وی گفت: خانواده ها نقش بسیار مهم و اساسی در آینده فرزندان خود دارند و باید به دین و تدبیر مادر به عنوان رکن اصلی خانه توجه شود.

حفاری بیان کرد: خانواده ها باید از طریق کارهای فاخر فرهنگی با ابزارهای جدید از تهاجم فرهنگی دشمن مطلع شوند.

وی ادامه داد: فضای مجازی به بخشی واقعی از زندگی اجتماعی تبدیل شده است، اما زمانی که مادر از آسیب های این فضای فرزند پروری آگاه شود، حضور کودکان را در فضای آنلاین محدود کرده و به صورت هوشمندانه آن را کنترل می کند.

وی گفت: بازی های گروهی به حلقه مفقوده عصر دیجیتال تبدیل شده است و والدین باید ساعاتی از هفته را برای آن برنامه ریزی کنند.

حفاری تاکید کرد: فضای مجازی مردم را به سمت فردگرایی سوق داده است و اگر این امر مدیریت نشود در آینده این کودکان برای حضور در کارهای جمعی و گروهی دچار مشکل خواهند شد.

وی گفت: فقر برنامه های فرهنگی در حوزه خانواده در البرز مشهود است و مسئولان باید برای این مهم برنامه ریزی بلندمدت و مستمر داشته باشند.

این کارشناس گفت: برنامه های گروهی شاد و مفید است که خانواده ها می توانند در اوقات فراغت خود در ساعات هفته از آن استفاده کنند.

حفاری ادامه داد: همایش های خانوادگی در روستا با سخنرانی به پایان رسید و این نوع برنامه ها در عصر دیجیتال جوابگو نبود.

وی افزود: برنامه هایی مانند معرفی بازی های دسته جمعی اقوام مختلف در استان باید در دستور کار متولیان فرهنگی قرار گیرد.

این کارشناس گفت: برگزاری همایش بازی های رایانه ای ایرانی به صورت گروهی و خانوادگی می تواند سرگرمی سالم و مفیدی باشد.

بیل مکانیکی در خاتمه خاطرنشان کرد: کارگروه های بازی و سرگرمی به منظور توسعه و اجرای برنامه های گروهی، شاد، باکیفیت و خانوادگی در نهادهای فرهنگی البرز تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید