متولیان فرهنگی در اجرای برنامه های هفته شرکت نکردند اراک / افتتاح پروژه های شهری با پیوست فرهنگی و هنری

ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779463

خسروانی گفت: رویکرد شورای ششم شهر اراک رویکردی فرهنگی و هنری است و هر پروژه باز دارای پیوست فرهنگی و هنری خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; عباس خسروانی سخنگوی شورای ششم شهر اراک در پیامی فرا رسیدن هفته فرهنگی اراک را به شهروندان اراکی تبریک گفت. شهرستان کوچکترین دخالتی در این زمینه نداشت.

وی افزود: شورای شهرداری از تمام ظرفیت قانونی خود برای ایجاد سایر دستگاه های متولی فرهنگ و هنر در شهر استفاده خواهد کرد تا در سال های آینده شاهد مشارکت این دستگاه ها برای گرامیداشت روز اراک باشیم.

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: یکی از نقاط ضعفی که امسال در بزرگداشت هفته اراک وجود داشت سلیقه فرهنگی شهروندان بود. اما معتقدیم هر چیزی که تولید می کنیم باید با سلیقه مردم هماهنگ باشد چرا که این هماهنگی باعث همکاری بیشتر شهروندان در اجرای برنامه ها می شود.

خسروانی ادامه داد: معتقدیم برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری یکی از محورهای اصلی صنعت گردشگری در جهان است و در واقع هر چه در حوزه فرهنگی هزینه کرده ایم سرمایه گذاری کرده ایم. امروزه یکی از روش های کسب درآمد پایدار شهری، اجرای برنامه های فرهنگی شهری است.

وی افزود: شورای شهر معتقد است هزینه برنامه های فرهنگی تبعات اقتصادی خواهد داشت. اگر بخواهیم برای شهرمان سرمایه گذار جذب کنیم باید برند خوبی از شهرمان بسازیم و این برندسازی چیزی جز اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ارائه ظرفیت شهرمان در سطح ملی نیست.

خسروانی افزود: با توجه به معضلات اجتماعی در اراک، یکی از راه های افزایش نشاط اجتماعی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است که برگزاری هفته اراک نیز در راستای همین موضوع است.

سخنگوی شورای شهر اراک افزود: در دوران تاجگذاری، عرصه فرهنگ و هنر بسیار آسیب دید. یکی از راهکارهایی که در این حوزه قابل حمایت است، ورود نهادهای دولتی به این حوزه است. رویکرد شورای ششم شهر اراک رویکردی فرهنگی و هنری است و خدای ناکرده هر پروژه باز دارای پیوست فرهنگی و هنری خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید