اخاذی ارزش های اسلامی در بازار ابتذال فرهنگی / پاسخ متولیان فرهنگی برای نسل های آینده چیست؟


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881999

یک کارشناس رسانه ای با اشاره به بهره برداری از ارزش های اسلامی در بازار ابتذال فرهنگی گفت: تمایل مسئولین به فعالیت های حبابی و بسته شدن قوانین بازدارنده برای مقابله با مظاهر مفاسد باعث شده فرهنگ جامعه به سمتی برود. پخش شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی منصوری در گفتگو با گلستان ما در خصوص لزوم عفاف و حجاب گفت: همانطور که امام راحل فرمودند ما بر این عقیده هستیم که «این آزادی غرب است که هرکس هر کاری می خواهد بکند هر چند که باشد. فحشا، حتی اگر یک عمل ناشایست باشد، در ایران اینطور آزادی وجود ندارد. این یک آزادی وارداتی است که از غرب آمده است، این یک آزادی استعماری است.

وی با اشاره به اینکه حجاب به معنای عفاف، حیا و رفتاری است که مورد تایید عقل فردی و اجتماعی باشد، افزود: در واقع حجاب به معنای پذیرش یک امر عقلانی و عاطفی است. نوعی که آرامش روانی دارد.


* قربانیان اجتماعی میوه تلخ بداخلاقی و بی شرمی

این کارشناس رسانه گفت: در واقع حجاب یک رفتار متواضعانه و اقدامی پیشگیرانه در برابر آسیب ها و ویروس های خطرناکی است که انسان را تهدید می کند، اما متأسفانه بخشی از جامعه متوجه خطر ابتلا به بدبختی های ناشی از بی حجابی نمی شود. .

وی تصریح کرد: تعداد جرائمی که با بدپوششی به بدنه جامعه وارد می شود بسیار بیشتر از کشتار ویروس هاست.

مدیرمسئول مجله گلستان مهر ادامه داد: اگر حجاب ثمره عفت و طهارت باطن است; فداکاری اجتماعی و ازدواج سفید و سقط جنین میوه تلخ فسق و بی شرمی است.

منصوری رازی می گوید: اگر حیا ملکه ای است که مردم را از گناه و حرام باز می دارد; بدحجابی از رذایلی است که انسان را از دایره اخلاق انسانی خارج می کند.

به گفته وی؛ آمار بیش از 400 هزار سقط جنین ارادی و غیرعمد در کشور و طلاق های اختیاری و غیرعمد حکایت از تخریب خانواده ها و قربانی شدن فرزندان بر اثر طلاق دارد. این مصداق بی شرمی در روابط اجتماعی است.


* اشتیاق مسئولان فرهنگی برای فعالیت های بالونی برای مقابله با مظاهر فساد

این کارشناس رسانه گفت: از مجموع 134 هزار و 208 ازدواج در سال 1400، بیش از 44 هزار مورد به طلاق منجر شده است. آیا وقت آن نرسیده که خانواده ها به فکر برخورد با این مصیبت زنان در عفت و بی حجابی باشند؟

منصوری رازی تصریح کرد: امروز پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد وضعیت اسفناک حجاب عده ای نومی در انظار عمومی کشور هستیم. آثار مخرب بی شرمی و فحاشی چنان است که دل هر ایرانی غیور را جریحه دار می کند.

وی گفت: بی تفاوتی نسبت به تغییر ذائقه فرهنگی در ابعاد مختلف آن; به ویژه در حوزه فرهنگی و پوشش اسلامی، بی اعتنایی به احکام الهی و تمایل متولیان امر فرهنگی به انجام فعالیت های بادکنکی و تعطیلی قوانین منع برای مقابله با مفاسد و افراد سازمان یافته تظاهر به فسق باعث فرهنگ سازی شده است. جامعه ای که باید بازی کرد

منصوری رازی با تاکید بر اینکه پاسخ متولیان فرهنگی برای آینده چیست، افزود: شاید فکر می کنیم که پروژه حجاب زدایی و کشف حجاب بخشی از توطئه فرهنگی دشمنان بشریت است و ریشه آن در این است. خط استثمار و بردگی جوامع بشری توسط شیاطین جهان.» اما سوال اینجاست که خانواده ها در این حمام خون فرهنگی کجا هستند تا فرزندان خود را نجات دهند.

وی ادامه داد: سوال بزرگتر این است برادر و خواهر قبل از شهدا و مادران شهدا و زنان عفیفه که در سال های 56 و 57 قبل از رگبار گلوله های سربازان پهلوی کشته شدند. یا زمانی که دشمن بعث خرمشهر را تصرف کرد، جسد بی جان و برهنه دختر خرمشهری را به تیرک بلندی بستند و آن طرف ماشین جلوی چشمان رزمندگان ایرانی گذاشتند و نیروی زمینی ارتش سه شهید داد تا بیاورند. پایین بدن دختر ایرانی و آنها را به حال خود رها کنید، چه پاسخی داریم؟


*بزرگترین آسیب انقلاب تسلیم شدن در برابر برهنگی فرهنگی است

این کارشناس رسانه گفت: اکنون به کجا می رویم که باورها و ارزش های فرهنگی ایران اسلامی در بازار ابتذال فرهنگی و هوس های نفسانی مورد سوء استفاده قرار می گیرد و در فضای مجازی نامحبوب و منفور را نشان می دهد. از غیرت دینی خبری نیست.و ایرانی بودن انسانیت و افتخار ما نیست!

منصوری رازی با انتقاد از اینکه مدیران نظارتی و دستگاه قانونگذاری و ارشاد هیچ پاسخی آماری برای ارتقای عفاف در هر منطقه ندارند، تصریح کرد: بزرگترین آسیب انقلاب تسلیم شدن در برابر برهنگی فرهنگی است.

فرمود: فراموشی امر به معروف و نهی از منکر، مردم را آزار داده است. البته گرفتاران در باتلاق فرهنگ وارداتی غرب از آثار شوم آن غافلند و گاه با عدم خودآرایی و خودنمایی، به وادی گروه خودنمایی افتاده اند.


* تبیین عقلانیت عفاف و حجاب برای زندگی سالم

مدیرمسئول مجله گلستان مهر تاکید کرد: نشان دادن بدن به معنای برهنگی نیست، مردی که به پوشش بدن توجهی نمی کند یا زنی که پوشش بدن را می پوشد و خود را در معرض نامحرمان قرار می دهد. نگاه در واقع می خواهد با نشان دادن بدن او توجه را به خود جلب کند.”

منصوری رازی گفت: متأسفانه خانواده ها به دلیل بی اعتنایی به غم و اندوه بی پایان روحی و روانی خود رنج می برند. از هم پاشیدگی کانون خانواده، تسلیم شدن به آسیب های پس از طلاق، زندگی با حیوانات به جای زندگی مشترک با کودکان و در آغوش گرفتن کودکان، و گاهی اوقات ازدواج های بی نتیجه؛ و هزار فاجعه دیگر نتیجه تسلیم شدن در برابر فرهنگ مبتذل است.

وی گفت: راهکارهای مقابله با فرهنگ بی ضابطه در کنار داشتن دستور کار علمی، منطقی و هنری در قالب رسانه های عمومی لازم و ضروری است. اما وظیفه همه مردان و زنان جوان؛ نترسیدن از امر به معروف و نهی از منکر و ظاهر شدن با پوشش اسلامی در محیط اجتماعی است.

این کارشناس رسانه همچنین تبیین عقلانیت عفاف و حجاب برای زندگی سالم را مهم خواند و ابراز داشت: رویکرد علمی آگاهانه به کسانی که آگاهانه نسبت به ارزش های انسانی تعصب دارند.

منصوری رازی گفت: مسجد کانون خانواده ها، بیانگر ارزش ها و سرمایه های فرهنگی می شود. از جمله مواردی که می تواند در مقابله با هجمه های فرهنگی موثر باشد، حجاب دیرینه و پاکی زنان مسلمان ایرانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید