تسریع ابتذال و ناآرامی های فرهنگی توسط فضای مجازی و ماهواره/ اولین قربانی بدحجابی خانواده است


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842733

تلاش دشمن برای تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی؛

موضوع حجاب و عفاف یکی از دغدغه های اصلی کشور در عرصه فرهنگ است و بدحجابی رایج ترین و اصلی ترین نماد هنجارشکنی است. به گفته کارشناسان، آنچه بر این فضای مبتذل تأثیر عمیقی می گذارد، فضای مجازی و ماهواره های کنترل نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، اسلام بر رعایت حجاب و عفاف برای حفظ کرامت زن تاکید دارد و اهمیت این موضوع تا آنجاست که حجاب و عفاف به عنوان دو مولفه اصلی می تواند زن و سپس جامعه را از آن دور نگه دارد. آسیب و انحطاط

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند پایه های خانواده و سلامت جامعه را مستحکم کند، رعایت حجاب و عفاف است که در آیات و روایات به آن بسیار سفارش شده است. بنابراین ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از طرق مختلف می تواند جامعه را در برابر تیرهای شوم دشمن مصون بدارد.

پس از شکست در جنگ سنگین علیه کشور، دشمن با تهاجم فرهنگی تیرهای خود را نشانه رفت و یکی از اهداف دشمن، تشکیل خانواده و تضعیف حجاب و عفاف در جامعه و اساس خانواده است.

بی شک افرادی که در رسانه های غربی الگوی خود را انتخاب می کنند در منجلاب بی حیا غوطه ور شده اند و این اولین قدم در جهت تخریب بنیان خانواده است، افرادی که لباس های زشت و ناهماهنگی با فرهنگ و دین ما بر تن می کنند. آنها در واقع مانند عروسک هایی هستند که انواع لباس ها را پوشیده اند، فارغ از فرهنگ و مذهب.

متأسفانه در فصول مختلف به بهانه سرما و گرما حجاب و عفاف برای عده ای بی حجاب تغییر رنگ می دهد و آب و هوا می پوشند و در زمستان روسری و کلاهی بر سر می گذارند که با ما بیگانه است. فرهنگ.

اما رعایت حجاب سپری در برابر تیرهای دشمن است که مردم را از انواع آسیب ها مصون می دارد و امروز دشمن تمام تلاش خود را برای ترویج بی حجابی بیش از پیش به کار بسته است.


1c4ea28d 235f 470a b237 c4c12fbb8025 خبر خاکستری



اجرای طرح جامع حجاب و عفاف

جهان افروز کارشناس خانواده گفت: امروز بحث حجاب و عفاف یکی از دغدغه های اصلی کشور است و بدحجابی رایج ترین و عمده ترین نماد تخلفات است.

وی افزود: سال هاست اقداماتی برای مقابله با بدحجابی و معضل بدحجابی انجام شده است اما به نظر نمی رسد در رفع این معضل و بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و پیشگیری از آن موثر باشد. پیامدها و پیامدهای بدحجابی در خانواده و جامعه.» و به دستگاه های مجری ارائه کرد.

این کارشناس خانواده بیان کرد: این طرح دارای ویژگی های خاصی از جمله تداوم، منطقه ای و مرحله ای است و با توجه به فرهنگ بومی و زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه با استفاده از ظرفیت همه تشکل ها و فعالان توده ای درگیر مسائل است. در این راستا به جای برخورد مستقیم با افراد بی حجاب که تاثیر منفی بر فضای عمومی جامعه دارد، اقدامات دیگری انجام می شود.

جهان افروز گفت: اجرای طرح به صورت گام به گام و گام به گام انجام می شود، یعنی ابتدا از محدوده محدوده خاصی از شهرستان در هر استان شروع می شود. روش های برخورد با مظاهر و مصادیق هنجارها – کشف گسست بر اساس شاخص های شرعی و قانونی توسط اتاق فکر به متولیان و مجریان طرح ارائه می شود.

وی گفت: سپس وظایف و برنامه های نهادهای مرتبط با طراحی مساجد، بسیج، شهرداری ها و … در عین حال توانایی رسانه ها و آمادگی واحد سایبری برای تصاحب رسانه و فضای مجازی را تبیین کنید. برای آماده سازی افکار عمومی در خصوص اجرای طرح کمک.


805b29a5 4c52 4c40 8a47 9717b3dd44eb خبر خاکستری



نقش فرهنگ سازی و تبلیغ مؤثر در مسئله حجاب

این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: اجرای طرح با دستگاه های دولتی به عنوان ادارات آغاز می شود به گونه ای که با همکاری مدیر، شورای امر به معروف و نهی از منکر مسئول حجاب و عفاف، امنیت، بسیج ، سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حجاب و عفاف، رعایت ضوابط حجاب و عفاف ارزیابی شده و بر اساس کمیت و کیفیت عدم رعایت عفاف و حجاب جریمه هایی برای مدیر و کل نظام تعیین می شود.

جهان افروز گفت: یکی از حوزه های مهم در اجرای طرح، حوزه فضای مجازی است که در همه حوزه ها فعال است که اولین فرهنگ سازی و تبلیغ موثر در حوزه پروژه است. و همچنین مقابله با تخریب، جو و انفعال «درگیر کردن دشمنان در عملیات روانی با کمک یگان های سایبری و گام بعدی همکاری با افراد متخلف در فضای مجازی.

وی گفت: اگرچه بر اساس قوانین موجود بسیاری از نهادها و ارگان ها در موضوع عفاف و حجاب وظایفی دارند، اما هیچ نهاد یا ارگانی به طور خاص مسئول این موضوع نیست و مسئولیتی در قبال وضعیت حجاب و عفاف ندارد. وی با توجه به وضعیت ابرقدرت ها، مسئولیت اجرای طرح جامع حجاب را بر عهده گرفت.


زنان با رعایت حجاب نقش خود را بهتر ایفا می کنند

حامد پرچی جامعه شناس در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: آنچه می تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد بحث حجاب و عفاف است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک جامعه بر اساس باورها، ارزش ها و چارچوب های خود برنامه ریزی می کند. این باورها بر اساس ریشه های تاریخی، سنتی، قومی و مذهبی است.

وی افزود: در جامعه اسلامی ایرانی حجاب و عفاف تأثیر زیادی بر مسائل و پدیده های اجتماعی دارد، بنابراین ظهور اسلام و اهمیتی که برای زن قائل است نشان از این جایگاه ویژه دارد که نشان دهنده اهمیت زن در جامعه و جامعه است. خانواده

این جامعه شناس با اشاره به نقش راهبردی زن در خانواده گفت: زنان با رعایت حجاب و عفاف می توانند نقش خوبی در خانواده و جامعه ایفا کنند به طوری که وقتی یک زن در جامعه در چارچوب تعیین شده برای حجاب حرکت می کند. آنها در واقع تمام تأثیر خود را بر جامعه نشان می دهند.


54485ca5 6b07 4482 9cbd 86fcb6d28019 خبر خاکستری



نقش فضای مجازی در ترویج فحاشی

وی افزود: زنان به عنوان ستون خانواده و مایه امید در خانواده نقش تعیین کننده ای دارند و زن در صورت داشتن حجاب می تواند نقش خود را ایفا کند اما افرادی که بی حجاب هستند هرگز نمی توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. به عنوان یک دختر.” پارسی گفت: “شوهر و مادر در حال بازی هستند.”

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در ترویج بدحجابی خاطرنشان کرد: خانواده ها در فضای مجازی از هم پاشیده می شوند و متاسفانه برخی افراد بدحجاب تمایل دارند عکس های خود را در فضای مجازی به نمایش بگذارند که در واقع یک گام به عقب است. که باعث از هم پاشیدگی خانواده می شود.

این جامعه شناس گفت: زمانی که بی نظمی ایجاد می شود و قبح آن در هم می شکند، پایه های خانواده را از بین می برد و در نهایت فرزندان این خانواده ها بزرگ نمی شوند و دچار درگیری دائمی می شوند و تاثیر منفی این افراد نیز باعث انسجام در جامعه می شود. .


دشمن تلاش می کند موضوع حجاب را در جامعه کم اهمیت جلوه دهد

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار سفیرفلک اظهار داشت: خانم ها و آقایان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف به معنای دور نگه داشتن مردم از آسیب و هر آنچه موجب ذلت می شود و دور شدن از حریم حجاب و عفاف موجب هرگونه نگاه آلوده و تهدید کننده انسان می شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: کسانی که می گویند ما این گونه حجاب ها و بدحجابی ها را دوست داریم در واقع خلاف عقل عمل می کنند چرا که انسان عاقل هیچ گاه در معرض خطر و تهدید قرار نمی گیرد و فرد محجبه می تواند در عرصه های مختلف حضور داشته باشد.

حجت الاسلام پیریایی گفت: افرادی که رعایت حجاب را لازم نمی دانند نه تنها به خود بلکه به جامعه آسیب می رسانند و جایگاه انسانی در جامعه را تهدید می کنند و در این میان دشمن بیش از هر زمان دیگری در صدد ضربه زدن به کانون خانواده است.


abf5d433 89b8 42f0 ad88 d5577492e2a5 خبر خاکستری



لزوم تبیین آثار حجاب

وی گفت: ترویج بدحجابی یکی از اهداف دشمن، کاهش اعتقادات و ارزش‌ها و دوری مردم از حجاب از طریق ماهواره و فضای مجازی است. دشمن سال هاست که برنامه ریزی می کند و وقتی تیرهای دشمن به سمت حجاب می رود، آن را شکافته. تشکیل خانواده و آسیب ها در جامعه اتفاق می افتد.

این کارشناس مذهبی گفت: بدحجابی انسان را در جامعه بدنام می کند به گونه ای که این افراد اصلاً برای شخصیت خود ارزش قائل نمی شوند و این امر منجر به آسیب اجتماعی و منجر به بداخلاقی در جامعه می شود.

حجت الاسلام پیریایی گفت: افراد بی حجاب در جامعه با مشکلات عدیده ای در خانواده مواجه هستند و در بسیاری از این خانواده ها گسیختگی بنیان خانواده و فرزندان این خانواده رخ می دهد که در این خانواده به حجاب اعتقادی ندارند. ، بدون درک صحیح از حجاب در آینده بزرگ می شوند و لازم است این آثار و ثمرات رعایت حجاب در جامعه تبیین شود.

در هر حال باید با تبیین نتایج رعایت حجاب و عفاف و گفتن مضرات بدحجابی، برای زدن تیر به دشمن و رعایت رعایت حجاب و عفاف اقدام کرد. که با فرهنگ و مذهب همخوانی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید