انتقال ارزش های فرهنگی انقلاب اسلامی به نسل جوان + عکس


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805539

عبدالعزیز موسوی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل کنند تا در راستای اعتلای نام ایران اسلامی به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، سرپرست فرمانداری کهگیلویه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پوستر جشنواره سیمرغ گفت: دستگاه های فرهنگی آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نسل های آینده منتقل خواهند کرد. جهت بالا بردن نام ایران اسلامی را در نظر بگیرید.

عبدالعزیز موسوی گفت: مهمتر از انقلاب، حفظ انقلاب است.

وی افزود: در همان ابتدای انقلاب اسلامی، این حرکت عظیم ملت های آزادیخواه جهان را تحت تأثیر قرار داد و اکنون پس از گذشت چهل و سه سال از انقلاب، حقانیت سخنان و راه امام خمینی (ره) نشان داده است. اکنون هیچ کس در آن شک ندارد. «شکی نیست که آغاز نهضت‌های اسلامی در منطقه و حتی قیام‌های اروپا و آمریکا به خاطر انقلاب کبیر خمینی بوده است.

موسی ادامه داد: فرهنگ معانی و مفاهیم بین المللی دارد و بخش بزرگی از جامعه و ملت ها را فرهنگ تشکیل می دهند.

وی گفت: انقلاب ما یک نظام دینی و اسلامی است که باید در آن کار فرهنگی بر اساس احکام دینی و اسلامی انجام شود تا نتیجه آن در جامعه دیده شود.

سرپرست استان کهگیلویه گفت: سنت های غلط وارد مسیر تاریخی فرهنگ شده و یکی از وظایف و رسالت ما فرهنگیان و دست اندرکاران این عرصه حذف این سنت ها از فرهنگ خود است. “

موسوی افزود: جامعه ما به دلیل عدم کارکرد در حوزه فرهنگ با یکسری مشکلات و معضلات مواجه است که گاه به یک معضل حاد اجتماعی و تامین اجتماعی تبدیل می شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره هایی در مناسبات تاریخی، ملی و طلایی می تواند نسل را با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی آشنا کند و کلاغ ها را از سردرگمی و گمنامی رها کند.

رئیس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ماهیت اساسی انقلاب اسلامی در حقیقت معنویت و الهی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با رویکرد استقلال، آزادی و عدالت و با حفظ کرامت و ارزش های انسانی است.

فضل الله گنجپور افزود: ثمرات انقلاب و آثار مثبت آن را در دنیا در قلب آسیا و اروپا شاهد هستیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران تحولات عمیق و اساسی در ساختار داخلی و رویدادهای جهانی ایران و یک حکومت الهی ایجاد کرده است. امروزه نه تنها متفکران و نظریه پردازان بی طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان نیز به عظمت و کارآمدی آن پی می برند.

گنجی پور با اشاره به اینکه باید با فرهنگ سازی پیروزی انقلاب را نهادینه کنیم خاطرنشان کرد: با برنامه های فرهنگی و هنری و ایجاد جشنواره ها می توانیم در بین دانش آموزان و نسل جدید موثر باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه پوستر اولین جشنواره شعر و تاریخ ققنوس: امروز از پوستر اولین جشنواره شعر و پوستر نوجوانان مدارس شهری در این جشنواره جشنواره ادبی ققنوس انجمن با حضور مسئولین شهرستان و مدیران مدارس.

ایرج کاظمی جو با اشاره به اینکه انقلاب را در آینه ققنوس می بینید، افزود: حوزه ادبیات.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان تا 15 اسفند فرصت دارند درخواست خود را برای حضور در این جشنواره ارسال کنند، تصریح کرد: این برنامه در دو بخش شعر در قالب های کلاسیک شعر نو یا نیمه سپید، شعر گویش و در بخش داستان کوتاه به صورت داستان کوتاه – داستان کوتاه و تاریخی در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: به 40 نفر از برگزیدگان در بخش های مختلف تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شعر خون شاپور اهدا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید