فعال شدن نسل نوجوان و جوان در بحران ها/ لزوم توجه به رفتار فردی و اجتماعی نسل جوان


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904784

یک کارشناس روانشناسی و علوم رفتاری گفت: فعال بودن نسل جوان و نوجوان در شرایط بحرانی کشور موضوعی بسیار مهم و حیاتی است که خانواده ها باید مراقب رفتار فردی و اجتماعی فرزندان خود باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیده جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان در اتفاقات اخیر در کشور، گفت: آنچه مسلم است مسئولان و متولیان حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ باید به فکر مشکل حضور باشد.آنها درباره آخرین اتفاقات کشور بحث می کنند.

یک کارشناس روانشناسی و علوم رفتاری گفت: نسل جدید نسل بسیار حساسی است که باید مراقب رفتارهای فردی و اجتماعی خود در خانواده، محیط و جامعه باشد.

وی بیان کرد: رفتار پرخاشگرانه آنها در نتیجه استفاده مکرر از فضای مجازی و مستعد بودن آنها به بازی های خشن و غیر هنجاری باعث شده تا شاهد حضور نوجوانان و جوانان در کف میدان در این اغتشاشات باشیم که این خود یک امر است. تهدید بالقوه. برای همه خانواده هاست.

جعفری بیان کرد: امروزه شاهد نوعی ناهنجاری رفتاری و رفتاری در نسل جوان هستیم زیرا نفوذ آنها از رسانه های بیگانه باعث بی هویتی فرهنگی و آشفتگی اجتماعی برای نسل جوان شده است.

این کارشناس روانشناسی و علوم رفتاری گفت: البته این نسل در جایگاه متهم و محکوم نیستند بلکه خود قربانی هستند و ریشه مشکلات را باید در سازوکارهای تربیتی، فردی و اجتماعی آنها جستجو کرد.

وی گفت: نقش روشن و مهم آموزش و پرورش در ارتقای افکار فردی و اجتماعی دانش آموزان به ویژه نوجوانان و جوانان کاملاً روشن و آشکار است.

جعفری گفت: در این اغتشاشات اخیر کشور شاهد دستگیری اکثر افراد 13 تا 17 ساله بود که عمدتا فریب خوردگان تحت تاثیر رسانه های بیگانه بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید