ضرورت ایفای نقش بسیج در عرصه اجتماعی شدن دینی و سیاسی نسل جوان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: بسیج شجره طیبه ای است که توسط امام راحل تأسیس شد و مهمترین رسالت آن تربیت نیروی نخبه انقلاب اسلامی و تأمین بنیه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی برای تداوم انقلاب است. و دستیابی به آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی است

وی افزود: بسیج با سازماندهی گسترده حامیان و علاقمندان انقلاب اسلامی در محلات و نقاط مختلف کشور ضمن تامین امنیت محلات درون جامعه از انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری می کند. قدرتی که الگوی سایر افراد جامعه در تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است.

ترقی تصریح کرد: بسیج در دوران ظهور پس از انقلاب اسلامی ضمن دفاع از کشور در برابر تهاجم نظامی آمریکا به نمایندگی از صدام در جنگ تحمیلی، توانست با توطئه های دشمن در داخل مبارزه کند و سلامت و امنیت داخلی را حفظ کند. کشور نقش بسیار مهمی داشت و در مبارزه با ویروس کرونا یکی از ارکان این مبارزه ضدعفونی محله ها، منازل، شهرها و بیمارستان ها بود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بسیج همیشه در کنار مردم بوده و به مردم کمک و پشتیبان بوده است. نیرویی که با حضور در تمام صحنه های سخت و دشوار انقلاب اسلامی توانست از نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم حمایت و حمایت کند.

ترقی خاطرنشان کرد: بزرگترین نیروی شهادت طلب و نیرویی که جان خود را در راه اهداف انقلاب اسلامی ایران و رشد و بالندگی کشور فدا کردند، همین قشر هستند و با صفا و خضوع سینه خود را در برابر مشکلات و دشمنان حفظ کردند. .


در اذهان مردم، بسیجیان پیشگام علم، فناوری و حل مسئله هستند

وی افزود: این نهاد در 40 سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است که در جبهه نظامی به آن نیازی نداریم در جبهه سلامت و در صورت نیاز در جبهه سازندگی استفاده می شود. و امروز نیز بسیجیان در اذهان و افکار مردم پیشگام علم و فناوری و مبارزه با مشکلات و موانع راه انقلاب اسلامی شده اند.

ترگی اذعان می کند: حضور چنین نیرویی در هر انقلابی ضامن تحقق اهداف انقلاب، نظام و جامعه است و در واقع این نیروها موانع را از سر راه مردم با ایمان و اعتقاد راسخ به هدف برمی دارند و پایبندی به انقلاب اسلامی و با توطئه‌ها و توطئه‌ها، اینها که علیه انقلاب اسلامی و جامعه هدف قرار می‌گیرند، مخالفت می‌کنند و بر این اساس در تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش مؤثری دارند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حوادث اخیر شاهد بودیم یکی از اقشاری ​​که دشمن آسیب دید اما سینه خود را از تعرض و خیانت به مردم و نگرانی در برابر امنیت و آسایش مردم حفظ کرد. این قشر بود که با دست خالی با دشمنان داخل روبرو شد.» و خارجی ایستاده بود و برای حفظ امنیت مردم شربت شهید می خورد.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه دستگاه های اجرایی و دولتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز حمایت و تقویت این قشر از جامعه است و همانند بسیج در مساجد و محلات فرهنگسراهایی وجود دارد که می تواند مردم را تربیت کند. به ویژه جامعه پذیری اسلامی نسل جوان باید نقش آفرینی کند و با توجه به ضعف هایی که در نظام تعلیم و تربیت کشور وجود دارد، لازم است بسیج در محلات، مساجد و دستگاه های اجرایی فعالانه نقش سازنده نیروی انقلاب را ایفا کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده، یکی از مهمترین وظایف بسیج است که در هر سازمانی حضور دارد و در آنجا پایگاهی اعم از مساجد، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ادارات و… ایجاد کرده است. برای جبران انقلاب و چون در بیان گام دوم انقلاب اسلامی یکی از وظایف مهم در روند انقلاب اسلامی و دستیابی به جامعه اسلامی بر همین اساس است زیرا جامعه پذیری دینی و سیاسی از نسل جوانی که متولی مشخصی در جامعه ندارد و بسیج می تواند این نقش را ایفا کند.

ترقی خاطرنشان کرد: برای ایفای نقش جامعه پذیری دینی و سیاسی نسل جوان، نهادها و نظام جمهوری اسلامی ایران باید منابع و امکانات مالی را در اختیار بسیج قرار دهند تا بتواند در این زمینه در این زمینه گام بردارد. به گونه ای که از طریق فضا شاهد تربیت فرزندان جامعه باشیم. نباید در دست دشمنان و بیگانگان باشیم، اما جاذبه های بسیج می تواند آنها را به درستی نسبت به نظام و آینده کشور آموزش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید