مدارس شهید در عرصه آموزشی فعال هستند/ مدارس باید با توجه به نیازهای نسل جدید متحول شوند.


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919848

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس شهید در عرصه های آموزشی به ویژه در مناسبت های مذهبی و مذهبی فعال هستند و تلاش می کنند دانش آموزان را در سطح سند تحول تربیت کنند، بنابراین می توان این مدارس را به عنوان مدارس هدف برای اجرای طرح تحول در نظر گرفت. سند و درجه بندی و ارزشیابی مدارس شهید بر اساس تحقق آنها می باشد و اهداف سند تحول باید محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد مرکزی شهید وزارت آموزش و پرورش که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به ضرورت تحول در این محیط ها گفت: به آینده پژوهی در محیط کاری و آموزشی اشاره کرد و گفت: باید مدرسه را بر اساس نیازهای نسل جدید آماده کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم خدمتی آبرومندانه به فرزندان شهید و ایثارگران مدارس شاهد داشته باشیم، گفت: باید به امور تربیتی نگاه فرهنگی و تربیتی داشته باشیم لذا باید برای تحقق اهداف مدارس شهید مطالعاتی صورت گیرد. و بر این اساس الگویی برای مدارس شهید در تعریف دوره های کوتاه مدت و بلند مدت.

نوری بابیان اینکه مدارس شهید در عرصه های دیگر نیز موفقیت هایی را کسب کرده اند، تصریح کرد: ائتلافی بین دو نهاد فرهنگی یعنی آموزش و پرورش و آموزش و پرورش و بنیاد شهید در مدارس شهید شکل گرفت که این اتحاد موفقیت آمیز بود. الگویی که مدارس شهید را به الگویی برای سایر مدارس تبدیل کرد، باید تبدیل شود تا متقاضیان زیادی برای این مدارس وجود داشته باشد و مردم از عملکرد این مدارس راضی باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس شهید در عرصه های آموزشی به ویژه در مناسبت های مذهبی و مذهبی فعال هستند و تلاش می کنند دانش آموزان را در سطح سند تحول تربیت کنند، بنابراین می توان این مدارس را مدارس هدف اجرای طرح تحول دانست. سند و درجه بندی و ارزیابی مدارس شاهد بر اساس تحقق اهداف سند تحول می باشد.

وی با بیان اینکه مدارس باید با توجه به نیاز نسل جدید متحول شوند، گفت: فضای کاری و آموزشی بر اساس آینده پژوهی تغییر خواهد کرد بنابراین باید برای این تغییرات در مدارس به ویژه مدارس شاهد آماده باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس شاهد برای رسیدن به شاخص های استاندارد آموزش و پرورش تلاش می کنند و این مدارس را می توان مدارس تحول آفرین دانست چرا که دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس شهید ثبت نام می کنند و همه آنها به تدریج در حال کسب نتایج خوبی در زمینه آموزشی هستند. و این روش موفق می تواند به عنوان الگو در مدارس دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

نوری با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر برگزاری اردوهای راهیان ترقی گفت: این اردوها می تواند با تمرکز بیشتر در مدارس شهید برگزار شود و از تجربیات بنیاد شهید در برگزاری این اردوها استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح افزایش آموزش فنی و حرفه ای در مقطع متوسطه دوم گفت: این طرح ها در مدارس شاهد قابل اجراست و مهارت های فنی و حرفه ای به این دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی گفت: استقرار سامانه استعدادیابی دانش آموزی و ارائه الگوی استعدادیابی نظام مند، تعیین مدارس شهید به عنوان مدارس هدف اجرا و اجرای سند تحول بنیادین، ارزیابی و رتبه بندی کیفی مدارس شاهد در شش حوزه به عنوان جشنواره ای برای ایجاد. رقابت بین آنها و ایجاد هنرستان های شهید در جوار مراکز بنیاد شهید بر اساس کاربری اراضی می تواند بخشی از اقدامات مشترک باشد.

نوری ادامه داد: ارائه الگوی ارتباط دانشگاه شهید با مدارس شاهد، حضور دانش آموزان مدرسه شهید در مراکز دانش بنیان و حمایت از طرح های دانش بنیان از طریق این مراکز و همچنین راه اندازی مهدکودک در مدارس شهید می تواند باشد. بخشی دیگر از اقدامات با هدف ارتقای کیفی مدارس شهید است.

دیدگاهتان را بنویسید