بینش متمدن یکی از نیازهای ما در مدارس است. تشکل های بسیج دانشجویی سلاح قدرتمندی برای تحقق سند تحول بنیادین هستند.


ساعت: 15:12
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885945

شعبانی بیان کرد: نگاه متمدنانه یکی از موضوعاتی است که امروزه مدارس و دانش آموزان ما به آن نیاز دارند و باید این نگاه را تشویق و تبیین کنیم تا دانش آموزان ما با هدف گذاری در این امر، از آن به عنوان راهنما برای ساختن آینده روشن.» انقلاب کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردتودی، مراسم تجلیل از کمیته های ارشد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانشجویی و همایش توجیهی مسئولان اجرایی راهیان نور کردستان صبح امروز با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد. و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان.

در این همایش سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان با تبریک به مناسبت پیروزی غرورآفرین عملیات مرصاد اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب دغدغه مقام معظم رهبری است. برای نوجوانان و جوانان به وضوح نشان داده شده است، تا جایی که می گوید تلاش برای تربیت بهترین افراد و برجسته ترین اندیشمندان و نخبگان کشور در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی.

شعبانی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی متعهد و کوشا وظیفه مسئولان و کارگزاران است که در این مورد توجه ویژه داشته باشند، افزود: با مطالعه سند تحول متوجه خواهیم شد که واژه ها، عبارات و کلماتی وجود دارد که در واقع ماموریت سازمان آموزشی آموزش و پرورش ما را به طور کامل تعریف می کند.

وی گفت: مهمترین بخش سند 10 ساله اعتلای بسیج، آموزش و پرورش است که می طلبد به موضوع تعلیم و تربیت نگاه عمیق داشته باشیم چرا که این سند به دنبال تربیت و جا انداختن 8 میلیون انقلابی است. جوانان در آماده باش و اساس اعلامیه گام دوم انقلاب را بگذارند که در آن نوجوانان، جوانان و دانشجویان برای ایجاد و زمینه سازی برای حرکت در جهت تحقق تمدن یک انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

شعبانی بیان کرد: نگاه تمدنی یکی از موضوعاتی است که امروزه مدارس و دانش آموزان ما به آن نیاز دارند و باید این دیدگاه را تشویق و تبیین کنیم تا دانش آموزان ما با هدف گذاری در این امر، از آن به عنوان راهنما برای ساختن نورانی استفاده کنند. آینده این انقلاب را قرار داده است

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که دشمن روی آن بسیار فعال است و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، امید به آینده است چرا که امید به آینده در بین جوانان است. آینده این انقلاب و غرور گذشتگان این انقلاب ممکن است این امید را در آنها افزایش دهد.

شعبانی تصریح کرد: هدف تعلیم و تربیت و بسیج برای شکوفایی این انقلاب همان تربیت نسل انقلابی است، بنابراین باید به دنبال همفکری و خرد جمعی بیشتر باشیم تا برای تربیت نسل انقلاب به سبک هم افزایی حاصل شود. از انقلاب .

وی بیان کرد: امروز و پس از جنگ 8 ساله که بر خلاف میل ما و با توجه به راهبردهایی که این انقلاب برای خود در مجامع بین المللی ترسیم کرد، دشمن شکست خورد، دشمن ما را رها نمی کند و در هر شرایطی سعی دارد به ما حمله کند. راه . این ما هستیم و به این ترتیب او بر علیه جوانان ما برنامه ریزی کرده و سعی می کند قدم به قدم آن را اجرا کند و امروز درگیر یک جنگ تمام عیار شناختی و ترکیبی هستیم که در آن دشمن از انواع روش ها استفاده می کند. هنجارهای جامعه انقلابی خود را تغییر دهیم و حق انتخاب را از جوانان خود بگیریم پس باید در مقابل این آسیب ها آگاهی لازم را داشته باشیم و با آموزش صحیح جوانان و نوجوانان را از این نقشه شوم آگاه کنیم.


تشکل های بسیج دانشجویی بازوهای قوی برای تحقق سند تحول بنیادین

نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی رئیس جمهور گفت: همه ما در بسیج دانش آموزی تلاش می کنیم به نسلی خدمت کنیم که آینده کشور را در دستان خود دارد.

وی افزود: شمول و مشارکت دانش آموزان در عرصه تعلیم و تربیت به عنوان مهمترین هدف این جامعه از اهداف بلندمدت تعلیم و تربیت است.

نریمانی تصریح کرد: تشکل های دانش آموزی یکی از مهمترین و بالاترین ظرفیت ها برای ایفای رسالت آموزش و پرورش ذکر شده در سند تحول بنیادین هستند. بنابراین اگر بخواهیم در تحقق اهداف به نتیجه مطلوب برسیم، لزوما باید از ظرفیت بسیج دانشجویی استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی رئیس جمهور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از بهترین اسناد، عصاره و هدف اصلی این بیانیه توجه ویژه به تربیت نسل جوان برای آینده است. این سیستم

وی با اشاره به اینکه موضوع تربیت دینی دانش آموزان، تربیت زیستی، تربیت دینی دانش آموزان برای ما بسیار حائز اهمیت است افزود: بسیج دانش آموزی می تواند نقش مهمی در این عرصه ها داشته باشد.

نریمانی خاطرنشان کرد: مهمترین ظرفیت در بین همه دستگاه ها، بسیج دانش آموزی است چرا که این سازمان می تواند کمک موثری به آموزش و پرورش در زمینه های مختلف کند.

وی گفت: امروز ما نیاز ویژه ای به این ظرفیت داریم زیرا همانطور که همه می دانیم دشمن جامعه ما را در عرصه های مختلف عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی هدف قرار داده است و در این میان جوانان و نوجوانان بیشترین سهم را دارند. هدف این حملات آسیب است.

نریمانی بیان کرد: خوشبختانه برنامه های اجرا شده امروز در بسیج دانش آموزی به عنوان برنامه های رسمی می تواند تاثیر مثبتی بر نسل جوان داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید