سند تحول بنیادین 10 سال به تعویق افتاد اما سند 2030 تصویب و اجرا شد.


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913361

ایران میزبان اولین کنفرانس مقاومت دانشجویی جهان اسلام بود

وزیر آموزش و پرورش به سند اصلی تحول که در سال 1398 به تصویب رسید اشاره کرد و گفت: هنوز هیچ کاری روی این سند انجام نشده است اما سند 2030 در دولت تصویب شده و تمرکز بر اجرای آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری صبح پنجشنبه در گلزار شهدای بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی که امنیت را برای همگان تامین کردند، اظهار داشت: از 2200 شهیدی که در این سرزمین خون آلود برای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کردند. 441 دانش آموز و 111 معلم کشته شدند که این مسئولیت ماست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وقایع 16 تیر و 8 شهریور سال 1360 تصریح کرد: در آن زمان اوضاع به قدری ناپایدار بود که هیچکس فکر نمی کرد جمهوری اسلامی بتواند برگردد، اما محاسبات آنها اشتباه بوده است، چرا که آنها مگر نمی‌دانستند در استانی مثل بوشهر، 240 سال قبل از هلندی‌ها و پرتغالی‌ها و 100 سال پیش، همین مردم انگلیسی‌ها را با دستان خالی شکست دادند.

نوری افزود: امروز با استفاده از جنگ نامتقارن و مدرن، نسل جدید را در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات تحت تاثیر قرار داده اند تا از غرایز این کودکان در راستای اهداف شوم خود استفاده کنند. بنابراین آنها امکان تعطیلی مدارس ما را فراهم کردند تا فرزندان ما بتوانند در زمین های خود بازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مدارس ما تعطیل شد، مدارس آنها باز بود و سازمان های بین المللی یک بار هم هشدار ندادند که بچه ها از یادگیری دست بکشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دشمن آینده سازان کشور را هدف قرار داده است، گفت: فرزندان ما تحت شدیدترین تحریم ها بیش از 100 رتبه جهانی را در زمینه نانو، زیست، سلول های بنیادی، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و… کسب کرده اند. سد سازی و کشتی سازی.

نوری به سند اصلی تحول که در سال 1389 به تصویب رسید اشاره و بیان کرد: هنوز کاری در خصوص این سند انجام نشده است و دولت سند 2030 را تصویب و بر اجرای آن تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هر حرکتی که انجام می شود و هر جهاد علمی باید نتیجه مبارزه با استکبار و برقراری عدالت باشد که این روزها یادآور این موارد است.

همچنین بر اساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با استقبال استاندار بوشهر و مسئولان اجرایی وارد فرودگاه بوشهر شد و در فرودگاه این شهر بررسی مسائل و مشکلات استان بوشهر را به عنوان یکی بررسی کرد. از اهداف مهم سفر خود عنوان کرد و اظهار داشت: در آموزش و پرورش استان بوشهر خوبی وجود دارد و علاوه بر آن رفع مشکلات زیرساختی و نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

یوسف نوری از اجرای طرح ارزشیابی معلمان در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: بازنگری محتوای کتاب های درسی در اولویت برنامه های آموزشی است.

نشست شورای آموزش و پرورش، گفتگو با منتخبین معلمان و دانش آموزان، دیدار با خیرین مدارس، معلمان و دانش آموزان، افتتاح پروژه آموزشی و راه اندازی فعالیت اجرایی آموزشکده فنی از جمله برنامه های این دانشگاه است. سفر وزیر آموزش و پرورش به استان بوشهر. سفر گلزار شهدای بوشهر اولین سفر وزیر آموزش و پرورش بود.

دیدگاهتان را بنویسید