185 میلیارد ریال برای پرداخت حقوق فرهنگیان استان در اولویت قرار می گیرد/ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اولین بار در اراک اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک هنداب و کمیجان در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش مهمترین مسائل آموزش و پرورش استان مرکزی به ویژه سه شهرستان اراک، هنداب و کمیجان را مطرح کرد.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی کار در مدارس شهرستان های اراک و ساوه، گفت: در حالی که امسال حدود 800 بازنشسته در آموزش و پرورش داریم، تمام نیروهای جدید یا نیروهای با رتبه های مختلف استخدام شده اند. از این رو وزیر دستور داد تا سهمیه های بیشتری به این دو شهرستان داده شود تا کمبودها جبران شود.

کریمی با بیان اینکه این استان برای برخی از حقوق نیروهای آموزش و پرورش 185 میلیارد ریال کسری بودجه دارد، تصریح کرد: تغییر در صندوق نیروهای مدارس اختصاصی که بازنشستگی آنها را با مشکل مواجه کرده است، پرداخت سنوات ارفاقی فرزندان و همسران شهدا، کسری بودجه برای نیروهای آموزش و پرورش است. پرداخت بیمه پایه ایثارگران شاغل در آموزش و پرورش، پرداخت ایثارگران ماده 51 در سال 91 تا 94، پرداخت اجاره بهای مدارس خیرین در استان در مجموع 185 میلیارد کسری بودجه دارد. وی با تشریح کسری بودجه وزیر جدید، معاونت مالی این وزارتخانه را موظف به پیگیری کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی از فرهنگیان نخبه استان مبنی بر پایلوت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یکی از مدارس استان، گفت: در صورت تصویب باید به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شود تا اولین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شود. اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان مرکزی و شهر اراک در مدارس کشور.

کریمی با اشاره به لزوم تغییر تیم مدیریتی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: وزیر جدید نیز به دنبال تحقق این مهم است که تیمی معقول و صادق در این صندوق مدیریتی و پیگیری درخواست های آنها باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید