توسعه و کاشت درختان میوه در کوم یکی از اهداف اصلی مدیران شهری است / توسعه پیوست های فرهنگی در پروژه های عمرانی


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835848

گفتگوی اعضای شورای اسلامی شهر قم بر توسعه و کاشت درختان میوه در قم تاکید و از توسعه پیوست های فرهنگی در طرح های عمرانی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده، وی گفت: در حال حاضر بحث های کارشناسی درباره منطق اقتصادی و حمل و نقل پروژه مونوریل در حال انجام است. این کارگروه ها و جلسات تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده اند.»

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت نابسامان اطراف حرم حضرت معصومه(س) غیر قابل توجیه است، گفت: شورای اسلامی شهر کوم که دارای املاک مجاور پروژه های عمرانی است باید اعتبار هزینه کرد بودجه های اعتباری را رعایت کند.

اسلامی با بیان اینکه مشکلات ترافیکی در سراسر دنیا به معضلی آزاردهنده برای مردم تبدیل شده است، گفت: راهکار عملیاتی شهرهای پیشرفته دنیا از نظر مدیریت ترافیک اصل اطمینان بخشی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: تبدیل پارکینگ به مطب در برخی از ساختمان های شهری قم غیرقابل قبول و مغایر با قوانین شهری است و باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

وی با اشاره به مشکل منازل در محدوده تیرهای فشارقوی برق اذعان داشت: در حال حاضر ساکنان این مناطق با مشکلات جدی مواجه هستند و دولت 32 هکتار زمین برای حمایت از این پروژه در شهر پردیزان در نظر گرفته است. این موضوع در استان قم.

اسلامی با اشاره به زیارتی بودن شهر مقدس قم گفت: به دلیل عبادت در قم، نوع برخورد و امکاناتی که شورای اسلامی شهر قم به هتل ها و مراکز اقامتی ارائه می دهد با امکاناتی که برای مقاصد تجاری در نظر گرفته می شود، متفاوت است. “

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی اقدامات مدیریت شهری برای افزایش اقامت زائران و مسافران، تاکید کرد: با راه اندازی باغ پرندگان، تله سیج و سایر مراکز تفریحی، اقامت مسافران در قم رو به پایان است. به دلخواه .

وی با اشاره به فقر فضای سبز منطقه 6 شهرداری کوم گفت: برای توسعه فضای سبز شهری در این منطقه اعتباراتی در بودجه امسال پیش بینی شده است که امیدواریم بخشی از این کسری جبران شود.

اسلامی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به کوم در حوزه مدیریت شهری در دی ماه گذشته، گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یکی از اعضای کارگروه نظارت بر مصوبات سفر و تصویب مصوبات در این شهر است. شهرداری کوم

وی با اشاره به ادامه کار شهردار کوم گفت: شورای شهر معتقد است در صورت تغییر باید فرد قوی تری مسئولیت این سمت را بر عهده بگیرد و به همین منظور شورای شهر کوم از شهردار فعلی کوم درخواست کرد. کوم دو او در شهرداری کوم و سال آینده خدمت می کند زیرا سید مرتضی سقای نژاد تا یک سال دیگر بازنشسته می شود.

رئیس شورای شهر گفت: در حال حاضر شورای اسلامی شهر قم در حال بررسی گزینه های احتمالی برای شهردار آینده قم است و اگر فرد مناسبی در این زمینه نظر شورا را جلب نکند، شورای شهر به دنبال تشریفات خواهد بود. و مجوز از موسسات عالی برای ادامه.» با شهردار فعلی علیرغم سن بازنشستگی وی ادامه خواهد داشت.


توسعه و کاشت درختان میوه در کوم

سید معتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: توسعه نشاط اجتماعی، ارتقای ایمنی پارک ها، ارتقای کیفیت خدمات با بهبود روند خدمات رسانی و توسعه متوازن عرصه های سبز. در هشت منطقه این یک شهر است.

وی با اشاره به توزیع 3000 اصله نهال مثمر بین شهروندان در روزهای پایانی سال گذشته، ادامه داد: رویکرد جدید شورای اسلامی شهر قم در توسعه فضای سبز شهری، کاشت درختان میوه است که تاثیر آن در برخی مناطق مشهود است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم، توسعه فرهنگ شهروندی را یکی از رویکردهای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم دانست و گفت: در این راستا مباحث آموزشی مدیریت پسماند، زیباسازی شهری، سبزه و بیلبورد و …. پدرخوانده است.

سبحانی ثابت افزود: شورای شهرداری کوم در ماه های اخیر رویه ای برای افزایش سطح خدمات رسانی به زائران و مسافران ورودی به شهر اتخاذ کرده و در این راستا تعاملات زیادی با دستگاه های اجرایی آغاز شده است.

وی با اشاره به کمبود فضای سبز شهری در منطقه شش کوم خاطرنشان کرد: در این راستا هدف گذاری فضاهای سبز در مناطق کمتر برخوردار در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تلاش می شود تا با احداث فضاهای سبز محلی این کمبود جبران شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کاهش تولید روزانه زباله در قم از 720 تن در سال های اخیر به 603 تن زباله در سال جاری، گفت: در حال حاضر حدود 350 تن زباله شهری در قم است. پردازش و راه اندازی دومین خط مدیریت زباله در Kum به زودی تمام زباله های شهری در Kum را بازیافت و به کمپوست تبدیل می کند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روند بلندمرتبه سازی و چالش های آپارتمان نشینی تاکید کرد: قرارداد خرید یک نردبان 51 متری اخیرا با یک شرکت خارجی منعقد شده و امید است واگذار شود. به سازمان ایمنی آتش نشانی ماه ایمنی شهرداری کوم.


ایجاد پیوست های فرهنگی در پروژه های عمرانی

مصطفی مولایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نقش مدیریت شهری در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: آسیب اجتماعی رفتاری است که خلاف ارزش ها رخ می دهد. و هنجارهای یک جامعه: «و در دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، نظام به منظور شناسایی و کاهش انواع آسیب‌ها، مباحثی را در این زمینه در سطوح مختلف تعریف و تدوین کرده است.

وی افزود: یکی از سطوح و ویژگی های مهم نظام آسیب های اجتماعی در شورای شهرداری کوم، تعریف و شناسایی آسیب های اجتماعی در شهر کوم است که برخی از این آسیب ها مانند عفاف و حجاب متفاوت است. دیگر شهر ها.”

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه دو سوم جمعیت قم را افرادی تشکیل می دهند که بعدها در شهر ساکن شدند، خاطرنشان کرد: برای شهر مقدس قم برنامه ریزی کنیم.

وی یادآور شد: کاهش و مدیریت آسیب های اجتماعی، موضوعاتی مانند پیوست فرهنگی و اجتماعی در تمامی طرح های توسعه، توسعه و تقویت موزه ها و استفاده از ظرفیت های مردمی در دستور کار شورای شهرداری کوم قرار دارد.

مولایی گفت: ساخت خانه موزه، خانه مراجع و خانه موزه شهدا یکی از اقدامات کلیدی شورای اسلامی شهر و شهرداری کوم برای ترویج مسائل فرهنگی در شهر کوم است. کوم


بخشی از مشکل بافت فرسوده قم در عرصه ملی پیگیری می شود




روح الله امرالهی رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کوم با اشاره به بافت فرسوده شهری گفت: بخشی از معضل بافت فرسوده کوم در عرصه ملی در حال پیگیری است. او پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر 32 و 48 هکتار از اراضی پردیزان برای بازسازی و ساماندهی بافت های فرسوده و منازل مجاور دکل برق در نظر گرفته شده اما با مقاومت هایی هنوز اجرایی نشده است.

رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر بافت ناکارآمد بافت های فرسوده، منازل مجاور تیرهای برق و اطراف راه آهن، یادآور شد: ساکنان این مناطق از بسیاری از امکانات عمومی، تجاری، اجتماعی محروم هستند. و خدمات سرگرمی مستعد آسیب های زیادی هستند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: برای ساماندهی بافت های فرسوده و منازل مجاور برج برق، لازم است امکان استفاده از ظرفیت اراضی 32 و 48 پردیسان برای استان و شهرداری فراهم شود.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید