آخرین وضعیت بزرگترین پروژه عمرانی کوم / افتتاح پروژه های بلوار جمهوری در اواسط سال جاری


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820688

معاون عمرانی شهرداری کوم ضمن عذرخواهی از مردم و کسبه بابت پروژه جمهوری در میدان امام حسین (ع) گفت: امیدواریم با تلاشی که می شود محدودیت هایی که مردم با آن مواجه هستند با افتتاح و بهره برداری جبران شود. بزرگترین پروژه شهری.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس حلوایی معاون عمرانی شهرداری کوم در گفت و گو با قم فردا گفت: سال گذشته پروژه های عمرانی زیادی در شهر کوم به موضوع تملک و بازگشایی، احداث پارک و معابر منجر شد.

وی افزود: اما از جمله پروژه هایی که دو ساله و سه ساله بود و دارای وام ویژه بود، عبور از سه سطح میدان نماز در رینگ میانی بلوار فردوسی در بلوار جمهوری بود که 50 درصد پیشرفت داشته است. و پارسال حدود چهل. میلیاردها تن فولاد برای این پروژه هزینه شده است.» همزمان با اجرای کار حل تعارض، جابه جایی تأسیسات از جمله تأسیسات مخابراتی، لوله های آب شرب و گاز به پایان رسید و تنها بخشی از سیم کشی ها انجام شد. اختلاف باقی مانده است که ظرف یک ماه آینده حل خواهد شد.

معاون عمرانی شهرداری کوم گفت: همزمان با این پروژه، محور مترو فردوسی، شمع های آن ساخته شد و در حال حفاری و دیواربندی هستیم که در این پروژه چهار سطح پل (دوربرگردان های اطراف) داشتیم که تکمیل شد. بحرانی ترین لحظه این پروژه، عبور از جمهوری است که با توجه به اینکه نمی توانیم جلوی حرکت را بگیریم و فقط می توانیم انحراف حرکت داشته باشیم، کار سختی است که تاجران کسب و کار خود را داشته باشند و رفت و آمد مردم به سمت. مشکلی نیست. ترافیک متوقف شده است.

وی گفت: دو دهانه و یک سوم دهانه های عرشه تکمیل شده و در حال حاضر روی ستون های پایه و وسط داخل میدان نماز به عمق هفت متر کار می کنیم. برنامه ریزی انجام شده این است که در نهایت این پروژه در شش ماهه اول سال جاری به اتمام برسد.

حلوایی تاکید کرد: پروژه بعدی که شامل همان پروژه جمهوری حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا قبل از بلوار یادگار امام(ره) است که سال گذشته با توجه به درگیری های موجود پیشرفت خوبی داشت و سال گذشته 49 میلیارد و 800 میلیون تومان در این پروژه انجام شد. هزینه شده، انباشته هزینه ها، ارزش این پروژه را نزدیک به 300 میلیارد تن برآورد می کنیم و تا به امروز حدود 200 میلیارد تن هزینه شده و سند مالی هم داشتیم. ساختار اصلی این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تقریبا تکمیل شد.

وی گفت: طول این پروژه هشتصد متر است که چهارصد متر آن سرپوشیده است. بزرگترین مشکل این پروژه اختلافات نصب بود. و اصلاح اختلافات مونتاژ بدون مشکل برای استفاده افراد انجام می شود.

معاون عمرانی شهرداری کوم گفت: هفت قطعه کامل برای عرشه اصلی خاکبرداری شده است. آخرین مرحله بتن ریزی قبل از عید انجام شد. کار خاکبرداری در تعطیلات نوروزی انجام شد و هم اکنون مرحله نهایی در حال انجام است. دیوارکشی می شود، کارخانه های بتن شهر در ایام عید تعطیل شد، برای جبران خسارت، عملیات خاکبرداری و زیرسازی را در دستور کار قرار دادیم.

حلوایی افزود: در انتهای تونل این پروژه در حال بحث تملک سایر املاک یعنی کوچه های 39 و 41 در خیابان سواران هستیم. برای اینکه بتوانیم محور مستقیم را راه اندازی کنیم چون در واقع مثلا جابجایی تاسیسات و زیرساخت ها باید زودتر انجام شود.

وی گفت: تکمیل تونل تا دو ماه آینده به اتمام می رسد و قرارداد روشنایی تونل در حال انجام است و عزم مدیریت کل برای تکمیل 100 درصدی این پروژه در نیمه اول سال جاری است.

حلوایی در پایان گفت: از تجار اطراف این پروژه که به هر حال مشغول کسب و کار هستند و محدودیت هایی برای آنها ایجاد شده است تشکر و عذرخواهی ویژه دارم. امیدواریم زحماتی که می توان با افتتاح و بهره برداری از بزرگترین پروژه شهری استرادانا انجام داد جبران شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید