یخ زدگی دلیل اصلی گرانی میوه های تازه/ افزایش قیمت میوه تازه باعث افزایش قیمت میوه می شود.


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822599

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در اصفهان گفت: در میوه فروشان آلو با قیمت 200 هزار تن به فروش می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نوروز علی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص قیمت های نجومی میوه های تازه گفت: امسال میوه های تازه از جمله آلو اصفهان دچار سرمازدگی شد اما ناامید نشدیم و امیدواریم تنها شهر شهریار بتواند آلو امسال را تامین کند البته در وضعیت فعلی و گرانی، میوه های تازه در سبد است. غذای مردم بسیار کمیاب است و فکر می کنم 10 درصد مردم آلو نمی خورند زیرا قیمت آن بسیار بالا رفته است و فروش و خوردن میوه های تازه در چنین شرایطی واقعاً به صرفه نیست. قیمت.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در اصفهان افزود: علاوه بر این، این قیمت ها در آینده مشکل ساز است اما کاری نمی توان کرد. آلو هم اکنون در فروشگاه ها با قیمت 200 هزار تن به فروش می رسد و فروشندگان آن را به قیمتی به فروش می رسانند. قیمت 160000 تن.

وی گفت: در چند روز اخیر اتحادیه میوه و تره بار قیمت 200 هزار تن آلو را در فهرست قیمت ها اعلام کرده است که من اعتراض کردم و گفتم فروش این میوه به این قیمت صرفه اقتصادی ندارد و چنین قیمتی نباید باشد. در لیست قیمت نوشته شود میوه تازه بعد از 10 تا 15 روز دیگر جستجو نمی شود.

اسماعیلی اذعان داشت: آینده قیمت این میوه ها برای درختانی مانند زردآلو و گیلاس به هیچ وجه مساعد نیست چرا که قیمت میوه تازه باعث افزایش قیمت میوه می شود و باید انتظار خرید میوه تازه تابستانی را با چنین قیمت هایی داشت. “

وی اعلام کرد: امیدوارم سال خوبی برای درختان میوه داشته باشیم و اگر شهر شهریار را مسموم نکنند آلو به وفور یافت می شود اما امکان کاهش قیمت وجود دارد زیرا هندوانه هفته گذشته 7 هزار تن فروخته شد و این هفته با قیمت 6000 تن و هفته گذشته گرمک 26500 تن و این هفته 20000 تن شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید