تاریخچه گرانی میوه از بازار به بازار چیست؟ / با گرانی میوه های شیرین + لیست قیمت مردم را ناراحت نکنید


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810408

ماجرای تفاوت قیمت محصولات در میدان میوه و تره بار یاسوج با قیمت میوه های شیرین در آن شهر مردم را ناراحت کرده است و کارمندان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، میوه اساسا یکی از خوراکی هایی است که مردم باید در تمام طول سال در سبد غذایی خود بگنجانند، اما متاسفانه این روزها در آستانه شب عید، بازار میوه شهر یاسود شاهد افزایش قیمت و برخی اقلام در حال تبدیل شدن است. گونه ای از عربستان سعودی که حتی شلغم نیز رقابت شدیدی با میوه های مختلف برای قیمت های نجومی دارد.

مسئولان روی صحنه و در پاسخ به کهگیلویه و بویراحمد، گرانی میوه و تره بار در یاسوج را دلیل کمبود میدان میوه و تره بار دانستند، بنابراین با افتتاح این میدان در پایتخت طبیعی ایران، همچنان این سوال مطرح است که زمان بهانه افزایش قیمت چه می تواند باشد؟

گرانی میوه در مرکز استان باعث شده است که می توان گفت سلامت انسان را تهدید می کند و افزایش قیمت میوه شیرین باعث ناراحتی مصرف کنندگان شده است.

تاج هر روز با شکل و شمایلی جدید مردم را تهدید می کند و تداوم تهدیدهای جهانی ویروس و افزایش قیمت ها به ویژه میوه ها خشم مردم را برانگیخته است.

نکته جالب در مورد مرکز کهگیلویه و بویراحمد این است که قیمت های اعلام شده از سوی اتحادیه میوه و تره بار نسبت به بازار تا حدودی مناسب است و باید با سود 20 تا 35 درصدی در بازار به فروش برسد، اما گاهی اوقات این قیمت وجود دارد. اختلاف قیمت این اقلام 100 درصد است که از این هم فراتر رفته و قابل مقایسه با قیمت در محل نیست.

با مشاهده این وضعیت قیمتی به نظر می رسد تنظیم بازار در دست دلالان است و کارکنان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند و منتظر شکایت مردم یا شهروندان نباشند بلکه با کنترل این قیمت ها قاطعانه با تخلفات برخورد کنند. موارد ، اثر بازدارندگی داشته باشد و از تکرار تخلفات برخی دلالان جلوگیری کند و نبض بازار را در دست بگیرد.


fdbf51be c5cc 4ca3 9102 0b7c74716e84 خبر خاکستری


83ac9487 339b 4717 a1b6 373dd6309d82 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید