خدمات دلالی در بازار میوه تره بار زنجان باعث افزایش قیمت شد / ایجاد بازارچه های موازی تصمیم مدیر برای کنترل قیمت ها در بازار میوه


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821976

گزارشی از دلایل افزایش قیمت در میدان میوه تره بار;

خرید و فروش میوه در میان دلالان میادین میوه و تره بار زنجان معضلی است که باعث افزایش قیمت میوه و تورم می شود که استانداری زنجان پیشنهاد ایجاد بازارهای موازی برای کنترل قیمت میوه و تره بار در بازار را داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; تورم و افزایش قیمت کالاها چند سالی است که فشار اقتصادی زیادی بر جامعه وارد کرده و معیشت شهروندان را با مشکل مواجه کرده است و هر روز قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد، در حالی که تورم قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد. در کوتاه مدت قابل توجه است، در میان مدت و بلند مدت آشکار خواهد شد.

جلسه بازرسی و کنترل بازار هفته گذشته در استان زنجان با حضور بازرسان بازار از تشکل های جهادی صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان به ریاست استاندار زنجان برگزار شد تا بازرسان نگرانی های خود را مستقیماً به مدیران ارشد کشور اعلام کنند. در استان

یکی از بازرسان با اشاره به مشکلات بازار میوه و تره بار زنجان گفت: مشکل اینجاست که افراد مختلف به نام دلال از یک غرفه نیم دانگ خریده اند و چند میز و چند فروشنده در این بازار هستند. کسانی که میوه و سبزی می‌فروشند در حالی که افراد در سلول‌ها از یکدیگر میوه می‌خرند و همه به خرید قبلی سود می‌دهند و این باعث تورم و افزایش قیمت محصول می‌شود، فشار این افزایش قیمت را به همراه دارد. کاربر نهایی

این طرح واکنش استاندار زنجان را در پی داشت و محسن افشارچی در خصوص مشکلات عرضه میوه به میدان میوه و تره بار گفت: اینکه چند نفر در یک سلول فعال باشند و قیمت ها را افزایش دهند قابل قبول نیست. به عنوان دلال.”

وی افزود: با این دلالان برخورد نخواهیم کرد، فقط بازار را اضافه می کنیم و بازارهای موازی جدیدی برای حل این مشکلات ایجاد می کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه تورم یکی از مشکلات کنونی کشور است که علل مختلفی دارد، گفت: عامل اصلی تورم حجم بالای نقدینگی است که سیستم یکی از ابزارها و راه های مختلف برای حل آن است. کنترل نقدینگی عدم چاپ پول و عرضه زنجیره مالی به جای آن ارائه تسهیلات است که تورم نقطه به نقطه کشور و متعاقباً در استان زنجان را کاهش داده است.

افشارچی یکی دیگر از ابزارهای کنترل تورم را ایجاد بازارهای موازی دانست و افزود: در این راستا بازارهای مجازی، نمایشگاه های فصلی و بازارهای هفتگی (جمعه بازار) ایجاد شده است.

وی گفت: نظارت و بازرسی یکی از مهمترین ابزارهای جلوگیری از مازاد عرضه در بازار است.

استاندار زنجان گفت: اتفاقات اقتصادی مثبت و پر انرژی امسال از حذف ارز ترجیحی گرفته تا فرآیندهای مختلف رخ می دهد.


* نیست دلال نیست و اگر هم باشد نادر است!

مهدی مهاجری، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: حجره های میدان میوه و تره بار زنجان اصناف و دارای اتحادیه هستند و آن هم دولت اتحادیه است.

وی در خصوص فروش نیم دوجین یا بیشتر از هر سلول در بین دلالان و افزایش قیمت میوه و تره بار از طریق خرید و فروش بین چند نفر، گفت: نمی توان گفت که این اتفاق نمی افتد، اما اگر وجود داشته باشد. ، فرصت، نادر است.”

مهاجری بیان می کند که صاحب حجره میوه را از شهرهای دیگر خریده و آورده که قصد بردن آن را دارد.96 شعر.

مدیرعامل سازمان کارگاه های شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زنجان گفت: ممکن است شعر سلولی متعلق به فردی باشد که نامش واسطه است در حالی که دلال نیست و آن شخص صاحب شعری از این فروشگاه باشد. و روش نه تنها در زنجان بلکه در میادین میوده و تره بار در سراسر کشور به همین صورت است و یک فروشگاه می تواند بیش از 10 مالک داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این روش باعث تورم نمی شود، گفت: اینطور نیست که به یکدیگر محصولات را بخرند و بفروشند و تورم ایجاد کنند، اگرچه نمی توان گفت که اصلا این اتفاق نمی افتد، اما می تواند ناشی از آن باشد. باربری شهر و مالک، تمام محموله های خود را با قیمت معین به شخص دیگری بفروشید.

مهاجری گفت: گاهی شاعران می توانند این کار را بکنند اما نه فقط برای فروش میوه به یکدیگر و افزایش قیمت، اما اگر اینطور باشد کم پیش می آید.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری زنجان با اشاره به ایجاد میدان جدید میوه و تره بار در زنجان گفت: میدان قدیم میوه و تره بار فعال است و میدان جدیدی در حال احداث است. پشت ایران ترانسفو اثر سروش پرشین ..

وی با اشاره به اینکه میدان جدید 96 اتاق دارد که از این تعداد 48 اتاق تقریبا آماده است، تصریح کرد: تنها آسفالت محوطه باقی مانده که برای آسفالت کاری آماده می شود.

مهاجری خاطرنشان کرد: زمین میدان مذکور متعلق به شهرداری است و مغازه ها به صورت سرقفلی واگذار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید