افزایش قیمت گوجه فرنگی / افزایش هزینه های تحویل، دلیل اصلی افزایش قیمت ها


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820176

رصد بازار میوه و تره بار نشان می دهد که گوجه فرنگی در مغازه های شهر زاهدان و برخی میادین میوه تا کیلویی 26 هزار تن در دسترس مردم است.

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی محصولات از سفره افطار، این بار پس از مرغ، لبنیات و گوشت؛ قیمت گوجه فرنگی سر به فلک کشید.

رصد بازار میوه و تره بار نشان داد که گوجه فرنگی در مغازه های زاهدان و برخی میادین میوه به کیلویی 18 تا 26 هزار تن رسیده است.

این مغازه داران دلیل این افزایش را کاهش عرضه گوجه فرنگی در بازار میوه و تره بار عنوان کردند و گفتند که خودشان این محصول را با مصرف بالا با قیمت های 15 تا 20 هزار تن در هر کیلوگرم خریداری خواهند کرد.



گوجه فرنگی را از سبد غذایی خانوار خارج کنید!



به گفته برخی از شهروندان، گرانی بازار به دلیل عدم نظارت و تفاوت قیمت ها از فروشگاهی به فروشگاه دیگر تشدید می شود.

به گفته شهروندان، املت هم خیل خانوارها را پر کرد چرا که با این قیمت های نجومی و خرید یک کیلوگرم گوجه فرنگی به ازای 18 تا 26 هزار تن از این محصول باید از سبد غذایی خانوارها حذف شود.


e276ad37 ac5d 4d33 be5e be3f774dc10a خبر خاکستری

به گفته مردم، جای نظارت بر بازار خالی است، زیرا اگر نظارت وجود داشت، وضعیت فعلی این نبود. همچنین در هفته های اخیر قیمت هر کیلوگرم پیاز به 12 هزار تن و هر کیلوگرم سیب زمینی به 16 هزار تن رسیده است. و این نشان می دهد که کنترل کافی بر بازار وجود ندارد که متاسفانه در این زمینه به دست مردم نمی رسد.

هزینه حمل و نقل و نیروی کار دو عامل مهم در افزایش قیمت ها هستند

محمدمهدی اکبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کمبود کالا نداریم، افزود: افزایش قیمت برای تعدادی از محصولات و کالاها در سراسر کشور وجود دارد. “

وی افزود: افزایش قیمت ها تابعی از افزایش قیمت سایر اقلام کارآمد در تولید است.

این مسئول افزود: هزینه حمل و نقل و نیروی کار دو عامل مهم در افزایش قیمت ها هستند.

وی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان نیز مانند سایر استان ها افزایش قیمت وجود دارد اما کمبود کالا وجود ندارد.

تمرکز استاندار بر تامین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی

حسین مدرس کیابانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز شب گذشته در جلسه تنظیم بازار استان گفت: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان و ایام عید در اولویت و مهم، تامین کالاهای اساسی و نظارت و کنترل قیمت است. . در هنگام توزیع بر این عناصر تأکید می کند.


e3053365 4cbc 4915 8946 2aadba3b254f خبر خاکستری

وی گفت: هدف اصلی ستاد تنظیم بازار استان اولا تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و ثانیا کنترل و نظارت بر قیمت ها برای عرضه این کالاها به مردم است.

این مسئول افزود: از مردم متدین و روزه دار سیستان و بلوچستان انتظار داریم تخلفات احتمالی را در ماه مبارک رمضان به مراجع ذیربط گزارش کنند.

وی در خصوص موارد مطرح شده از سوی استانداران در این جلسه و نیاز به برخی کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر گفت:.

استاندار استان تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قیمت 10 کالای اساسی از جمله روغن، برنج، شکر، گوشت، مرغ و گوشت شهرستان ها را اعلام کرد تا فرمانداران با کمک مردم و دستگاه های نظارتی، نظارت بر قیمت ها و بررسی تخلفات

رئیس ستاد تنظیم بازار استان در خصوص تامین گوشت مورد نیاز مردم نیز تصریح کرد: با توجه به واردات دام با ارز دولتی، استان باید منبع تامین گوشت باشد و این محصول از کشورهای همسایه و آسیای میانه تامین شود. کشورها به جای خرید و حمل و نقل از برزیل. .

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روغن کافی در بازار به ویژه در خرده فروشی ها وجود دارد، بر حمل به موقع نفت مصرفی مردم تاکید کرد و افزود: در حمل و نقل سایر کالاهای اساسی باید تسهیل و روان سازی لازم به منظور حمل و نقل به موقع انجام شود. بازار را بر اساس نیاز مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان شعله ور نکند.

با تمام این تفاسیر اما; باید جلوی گرانی را گرفت زیرا در ماه مبارک رمضان نیاز مردم به فرآورده های گوجه فرنگی بیشتر می شود و در سحر و افطار از آن استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید