عوارض صادراتی گوجه فرنگی به نیم درصد کاهش یافت/ واکنش فوری دولت به تقاضای گوجه‌کاران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تشکر از گزارش؛ علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر صبح امروز با اشاره به مدیریت صادرات گوجه فرنگی و فروش مطلوب در بازار داخلی گفت: با اعمال تعرفه بر صادرات گوجه فرنگی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، صادرات گوجه فرنگی در بازارهای داخلی و خارجی در حال انجام است. بر اساس قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی 13 هزار و 200 تومان، این مزیت را به دنبال داشته است و صادرات این محصول به بازارهای خارجی از بین می رود.

باستین افزود: این میزان تعرفه صادراتی باعث ماندگاری محصول در مزارع کشاورزی شده که با تعیین تعرفه صادراتی محصول گوجه فرنگی برداشت نشده و زیان دهی را به کشاورزان وارد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در فاز اول وزارت جهاد کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی با کاهش تعرفه صادرات گوجه فرنگی به ۶ هزار تومان موافقت کرد اما مشکلات کشاورزان حل نشد. و فروش صادراتی به حداقل رسیده است.

وی بیان کرد: پیگیری برای کاهش تعرفه صادراتی این محصول ادامه یافت و با موافقت وزیر جهاد کشاورزی، تعرفه صادراتی گوجه فرنگی به نیم درصد 13 هزار تومان رسید و اکنون کشاورزان 650 ریال برای صادرات می پردازند. گوجه فرنگی در هر کیلوگرم

باستین ایجاد تعرفه جدید را مرهون رونق تولید، صادرات و رضایت کشاورزان دانست و افزود: با تعیین این میزان تعرفه، گوجه فرنگی خارج از فصل با قیمت مناسب در اختیار بازارهای داخلی قرار گرفت. بر این اساس تولیدکنندگان گوجه فرنگی تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند با اظهار کالای خود در گمرکات استان های مبدأ بتوانند محصولات خود را با تعرفه جدید صادر کنند.

باستین ادامه داد: عوارض تعیین شده شناور بوده و ممکن است با تغییر حجم تولید و قیمت مصرف کننده در بازار داخلی و سایر عوامل تغییر کند و مراجع ذیربط در این زمینه تصمیم گیری می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید