اعتصاب رانندگان دلیل گرانی گوجه فرنگی در روزهای گذشته در بازار است/ قیمت گوجه فرنگی به 30 هزار تن رسید


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820392

قدرت نظارت به قیمت های مربوطه نمی رسد!

متأسفانه نفوذ کالاهای مصرفی در مناسبت ها و روزهای خاص از شب یلدا و نوروز تا ماه رمضان و محرم به یک سنت رایج اما باورنکردنی تبدیل شده است که هر ساله این روند تکرار می شود و وعده نظارت و تنظیم بازار ناکام می ماند. چرخ های عزیز!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ در روزهای اخیر قیمت گوجه فرنگی در بازار فراتر از حد انتظار خریداران بوده و با ورود نیمی از کانال 25 هزار گوجه فرنگی و حتی در برخی شهرها به مرز 30 هزار گوجه فرنگی، وضعیت قرمز گوجه فرنگی در بازار را اعلام کرد. بازار.

البته در این مدت کار تنها با گوجه فرنگی انجام نشد، بلکه پس از گرانی گوجه فرنگی، قیمت سیب زمینی نیز افزایش یافت و قیمت سیب زمینی به 16 هزار تن رسید.

متاسفانه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی از پرمصرف ترین محصولات سفره افطار، این بار پس از مرغ، گوشت و خرما، قیمت برخی از میوه های مصرفی نیز سر به فلک کشید.

متأسفانه نفوذ کالاهای مصرفی در مناسبت ها و روزهای خاص از شب یلدا و نوروز تا ماه رمضان و محرم به یک سنت رایج اما باورنکردنی تبدیل شده است که هر ساله این روند تکرار می شود و وعده نظارت و تنظیم بازار ناکام می ماند. چرخ های عزیز!

امیرحسین فهروران، رئیس میادین مرکزی میوه و تره بار مرکز مازندران گفت: متاسفانه قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار استان در روزهای اخیر به 25 هزار تن رسیده است.

وی افزود: دلیل اصلی این افزایش در بازار میوه به دلیل مشکلات ایجاد شده برای کامیون داران و اختلال در حمل و نقل میوه است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار مرکز مازندران گفت: اعتصاب رانندگان به دلیل افزایش پورسانت در دفاتر بار منجر به انتقال درصد بسیار کمی از بار میوه در میادین کشور شد.

فخرآوران بیان کرد: البته این مشکل شاید نشان دهنده گرانی سیب زمینی نیز باشد. اما باید بپذیریم که الان فصل سیب زمینی نیست و کم کم فصل برداشت سیب زمینی شروع می شود و روند قیمت ها به حالت عادی باز می گردد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اعتصاب رانندگان، تقاضای زیاد برای این محصولات به دلیل ماه مبارک رمضان و تولید کم این محصول در کنار برخی شایعات صادراتی را می توان از دلایل عمده گرانی های اخیر به ویژه دانست. گوجه فرنگی “.

رئیس بازار مرکزی میوه و تره بار مرکز مازندران گفت: خوشبختانه امروز قیمت گوجه فرنگی روند نزولی دارد و قیمت آن در میادین به 10 هزار تن ارزانتر از روزهای گذشته رسید.

فخرآوران درباره قیمت سیب زمینی در میادین میوه مازندران امروز اعلام کرد: امروز قیمت سیب زمینی اردبیل و گیرافت در میادین مرکزی میوه و تره بار بین 14 تا 16 هزار تن و سیب زمینی همدان بین 10 تا 12 هزار تن است.

به گفته وی، امروز قیمت هر کیلوگرم خیار محلی 18 هزار، گوجه فرنگی 12 تا 18 هزار، سیب زمینی 14 تا 16 هزار، سیر 5 تا 8 هزار گوجه، خیار و بادمجان 10 تا 12 هزار گوجه فرنگی، کاهو است. ، کلم سفید و قرمز 7 تا 8 هزار تومان و کدو تنبل 15 تا 17 هزار تومان است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: سود قانونی اتحادیه ها بین 20 تا 30 درصد قیمت خرید است و فروش بالاتر از سود قانونی ممنوع و تخلف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید