صادرات باعث افزایش قیمت گوجه فرنگی و کاهو شده است


ساعت: 14:08
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895315

رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان به دلیل افزایش قیمت میوه و تره بار در زنجان اشاره کرد و گفت: صادرات به نام صادرات باعث افزایش قیمت بازار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مرتضی هاشمی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی در زنجان گفت: آن دسته از محصولات کشاورزی که صادرات آنها گزارش شده در بازار گران شده است.

وی با بیان اینکه در صورت حذف نام صادراتی از این محصول، قیمت این محصول کاهش می یابد، گفت: قیمت کاهو 8 تا 10 هزار تومان بود، اما با ورود صادرات این محصول کشاورزی، قیمت آن افزایش یافت. به 20 هزار تومان افزایش یافت.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار تصریح کرد: قیمت گوجه فرنگی در بازار تره بار 7 هزار تومان افزایش یافته است.

وی قیمت سیب زمینی و پیاز را مناسب عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اتحادیه میوه و تربار قیمت هر محصول را در مغازه ها و میوه فروشی ها اعلام می کند و باید با بازرسی کنترل قیمت انجام شود.

هاشمی با اشاره به سود مجاز روی هر محصول در بازار، تصریح کرد: هر واحد تجاری مجاز به فروش گوجه فرنگی با 25 درصد، کاهو 50 درصد و سیب زمینی با 30 درصد سود است.

وی با اشاره به ضعف نظارت بر بازار میوه و تره بار خاطرنشان کرد: اگر نظارت درست باشد، دلالان نمی توانند گران بفروشند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان با بیان اینکه اکنون ناظر ارشد میدان میوه و تره بار جهاد کشاورزی است، ادامه داد: زمانی که ایشان ناظر بازرسی و نظارت بازار بودند وضعیت مطلوبی را شاهد بودیم اما پس از نظارت و بازرسی تحویل داده شد ما شاهد وضعیت ناکافی نظارت هستیم.

وی با اشاره به علت افزایش قیمت میوه و تره بار در زنجان تاکید کرد: ذکر نام صادراتی باعث افزایش قیمت در بازار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید