رشد 67 درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه / گاز مایع و گوجه فرنگی

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800848

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از افزایش 67 درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی مریوه در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایوب کرد در گفت و گو با عصرهامون گفت: در 9 ماهه امسال 761 هزار و 571 تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه به پاکستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 456 هزار و 246 تن، 67 درصد افزایش تناژ داشته است. این نشان می دهد.

وی گاز مایع، گوجه فرنگی و جرثقیل آبی را از اقلام صادراتی پایانه مرزی میراوا در این مدت برشمرد و گفت: پایانه مرزی میراوه به دلیل مجاورت با شهرک های پاکستانی یکی از فعال ترین پایانه های مرزی کشور است. توسعه روابط اقتصادی باعث ایجاد مشاغل زیادی برای ساکنان این استان شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به اینکه این استان با مشکلات عدیده ای از جمله خشکسالی مواجه است که بسیاری از حوزه های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است، از این رو رشد و توسعه پایانه های مرزی استان به ویژه پایانه مرزی میرجاوه، در حال توسعه است. توسط اداره کل به منظور تحریک مبادلات مرزی و ایجاد شغل مورد بررسی قرار گرفته است.

کرد تاکید کرد: در این راستا به منظور افزایش تجارت فرامرزی و گسترش همکاری های اقتصادی متقابل با افغانستان و پاکستان، اداره کل به برنامه کلی توسعه پایانه های مرزی توجه ویژه داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل‌ونقل بین‌المللی، افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و استقبال خیل عظیم زائران پاکستانی در عتبات عالیات از مهمترین ظرفیت‌های پایانه مرزی میرجاوه است که در صورت مسافرکشی تسهیل می‌شود. سالن طرح توسعه ما به جابجایی مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا در این مرز بین المللی سرعت می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید