مدت زمان فعالیت پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بدون تعطیلی/ افزایش 12 درصدی سفرهای شهری

ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793305

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در حوزه حمل و نقل بار با وجود شیوع ویروس کرون بدون توقف و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، ایوب کرد دقایقی پیش در نشست خبری در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این قطعه در دوران دفاع مقدس و خودجوش و کم نظیر ایجاد شد. و حرکت جهادی دست اندرکاران این بخش در لبیک به دستور تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تخلیه بنادر کالاهای متراکم و در عین حال ضروری برای مردم و جبهه ها. در 26 آذر 1362 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال 1375 پیشنهاد تصویب روز حمل و نقل را داد، سرانجام روز حمل و نقل در سال 1376 به تصویب شورای عمومی فرهنگی رسید و 26 آذر برای همیشه به عنوان روز حمل و نقل و رانندگان در تقویم ملی گنجانده شد.

وی افزود: از سوی دیگر از سال 96 در اولین روز دی ماه در راستای ترویج فرهنگ نگهداری راه ها و آشنایی با خدمات رانندگان پرتلاش افراد مسئول حفظ سرمایه های ملی و راه ها، مانند کار شبانه روزی در گرمای گرم تابستان و زمستان سرد “به عنوان “روز جاده” مشخص شده اند.

ولیعهد گذرگاه های مرزی میلک و میرجاوه را مسدود نمی کند

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه خدمات رسانی در حوزه حمل و نقل و پایانه های مرزی شمال استان گفت: در هشت ماهه امسال علیرغم ابتلا به بیماری عروق کرونر که نزدیک به دو سال می گذرد. در روزهایی از سال محدودیت هایی اعلام شد که خوشبختانه پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بدون تعطیلی فعالیت کردند به طوری که در این مدت بیش از یک میلیون و 600 هزار تن کالا شامل صادرات، واردات و ترانزیت این پایانه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته تناژ 28 درصد و دستگاه 32 درصد افزایش داشته است.

افزایش 12 درصدی سفرهای برون شهری

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مسافری پرداخت و اذعان داشت: در هشت ماهه امسال یک میلیون و 490 هزار و 909 مسافر با 164 هزار و 772 سفر انجام شده که از این تعداد 12 درصد از نظر تعداد مسافر و 14 درصد در سفر انجام شده است. شرایط تعداد سفرها درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: از اولین خطر در سال جاری، طبق پروتکل جدید اعلام شده، تنها مسافرانی می توانند با ارائه کارت واکسن یا تست PCR 72 ساعته منفی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. پیش از این تنها از بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پذیرش مسافران در ناوگان استفاده می شد.

کرد در ادامه به روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: طرح ملی ارتقا و کیفیت آسفالت راه های ارتباطی به منظور تامین ایمنی و حمایت روانی راهداران در سال جاری 460 کیلومتر از محور مواصلاتی را تحت پوشش قرار داد. اجرا شده و بر اساس اولویت های محورها تا پایان سال در برنامه این اداره کل قرار دارد.

راه های روستایی یکی از مهم ترین خدمات زیربنایی است

وی از بازگشایی راه های صعب العبور روستایی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه راه های روستایی یکی از مهم ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه و توسعه زیرساخت های روستایی دارد. حفظ جمعیت و جلوگیری از مهاجرت دهقانان به شهرها، این اداره کل برای بازگشایی راه های صعب العبور به ویژه جاده های کوهستانی که تردد در آنها برای روستاییان عزیز مشکل است در دستور کار قرار دارد. تفتان، مهرستان، سوران، سراوان و میرجاوه.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه درجه فرسودگی تجهیزات راهداری به دلیل ماموریت های زیاد و همچنین عمر طولانی این ناوگان یکی از مشکلات اساسی در ارائه خدمات راهداری است. تعمیر و بازسازی ماشین آلات در دستور کار این اداره کل در سال 97 قرار دارد که با کمک بخش خصوصی تا کنون در مجموع 34 ماشین آلات استان بازسازی شده است و امسال 8 ماشین با وام 80 میلیاردی. ریال ساخته شده است.

به گفته وی خط تلفن 141، درگاه اینترنتی 141.ir و خط تلفن نرم افزاری 141 به عنوان راه های ارتباطی است. آخرین وضعیت جاده ها در محورهای مواصلاتی وضعیت آب و هوا با همکاران ما در تماس باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید