نوسانات قیمت گوجه فرنگی ناشی از صادرات این محصول است


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822623

محمدجواد عسکری گفت: نوسانات قیمت در حوزه گوجه فرنگی ناشی از ایجاد شرایط در زمینه صادرات این محصول است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد عسکری در خصوص افزایش شدید قیمت گوجه فرنگی در صبح زاگرس گفت: در جلسه کمیسیون، قیمت گوجه فرنگی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس گزارش های اخیر بخشی از این افزایش به دلیل صادرات است. “

رئیس کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: ما این موضوع را قبول نداریم زیرا اگر قرار است صادر شود نباید روی قیمت داخلی تاثیر بگذارد.

وی افزود: برای فضای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد که علاوه بر فراهم کردن فضای صادراتی برای هر محصولی که می خواهند صادر کنند، باید به تولیدکنندگان نیز اعلام کنند که نیاز بخش داخلی را تامین خواهند کرد.

عسگری گفت: اگر صادرات در قالب زمان بندی مشخص شود، بحث مربوط به نیاز کشور در داخل تامین می شود و نباید این نوسانات شکل بگیرد.

نماینده فارس (داراب، زرین دشت) ادامه داد: نگاه و رویکرد ما بیشتر این است که نظارت، نظارت دقیقی نیست و از وزارت کشاورزی درخواست می شود در این زمینه برنامه ریزی و گزارش دهد و از این پس در حوزه سایر محصولات نیز برنامه ریزی و گزارشی ارائه کند. تصمیمات منطقی برای اینکه شاهد افزایش قیمت محصولات کشاورزی نباشیم.

عسگری با بیان اینکه با همدلی و همکاری کمیته کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی می توان به یک نقطه مطلوب دست یافت، تاکید کرد: هر سه به حوزه کشاورزی مربوط می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید