گوجه فرنگی 26 هزار تومان شد/ رئیس اتحادیه میوه و تره بار: علت افزایش قیمت تغییر فصل است; این مشکل تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

گوجه فرنگی 26 هزار تومان شد/ رئیس اتحادیه میوه و تره بار: علت افزایش قیمت تغییر فصل است;  این مشکل تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

اگرچه پیاز و خیار در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نسبت به سایر اقلام تابستانی افزایش قیمت داشته‌اند، اما گوجه‌فرنگی گوجه‌فرنگی را پشت سر گذاشته است. بنابراین در کمتر از یک هفته قیمت آن از 5000 تومان به 10000 تومان رسیده است.

بر اساس مشاهدات میدانی از فروشگاه های سطح شهر تهران، قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در روزهای اخیر از 24 به 26 هزار تومان افزایش یافته است. و این در حالی است که کمتر از یک هفته پیش قیمت هر کیلوگرم از این محصول بین 16 تا 20 هزار تومان بود. یعنی در کمتر از یک هفته قیمت گوجه فرنگی از 5 هزار تومان به 10 هزار تومان رسید.

برخی کارشناسان این افزایش قیمت را موقتی می دانند و معتقدند قیمت محصولات کشاورزی به دلیل بستگی به اقلیم بسیار متفاوت است.

در چند روز گذشته سید جوادساداتی نژاد – وزیر سابق جهاد کشاورزی – اعلام کرد که بخش کشاورزی و تولیدی اقلیم محور و در معرض نوسان است. این نوسان در همه جای دنیا وجود دارد. همچنین، کشاورزی مکان گرا است. یعنی گوجه فرنگی در یک منطقه تولید می شود و تمام می شود و تا زمانی که گوجه فرنگی از منطقه دیگر دریافت نمی شود، ممکن است خلأ ایجاد شود و طبیعتا در این فاصله قیمت ها افزایش می یابد و سپس کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار نیز نوسانات قیمت برخی از میوه ها و صیفی ها را ناشی از سیاهی بهار و تغییر فصل دانست و گفت: این مشکل تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید