سفر مسافران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد/ میراث فرهنگی ضعیف در زلزله سی سخت مشهود بود.

ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793344

در جلسه ستاد خدمات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زلزله عملکرد ضعیفی داشته اند، از سفر مسافران خارجی به این استان خبر داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زاگرس صفایی مدیرکل میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هیئت سفر با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دارای 350 جاذبه گردشگری منحصر به فرد است. شرایط سخت در تاج نیز با همراهی مسئولان استانی در پروژه های میراث فرهنگی فعال هستند.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی چهارفصل و دارای طبیعتی بکر است. در آینده رونق گردشگری خوبی خواهیم داشت، ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد.

حلدی نسب رئیس سازمان خدمات گردشگری کشور نیز در این نشست گفت: این سومین بار است که به این استان سفر می کنم. استانی چهارفصل و بسیار مستعد گردشگری است.

وی اظهار داشت که؛ در این نشست شرایط ورود گردشگران خارجی به استان کهگیلویه و بویراحمد و مقدمات نوروز 1400 را بررسی خواهیم کرد.

رئیس ستاد خدمات گردشگری کشور افزود: پس از جلسات مختلف و کار کارشناسی در خصوص وضعیت سفر، سه پروتکل تعریف کردیم و با رعایت اشغال 50 درصد ظرفیت هتل، ایمنی عمومی و در حد متوسط ​​تصمیم گیری کردیم. مدت این طرح منجر به بازگشایی بازار شد.”

این مسئول اذعان داشت: شرایط نوروز 1400 بسیار سخت بود، سلامت مردم از یک سو و از سوی دیگر باید مناطق گردشگری به خوبی کنترل می شد، روند کار را برای گردشگران و مسافران اعلام کردیم.

خلدی نسب گفت: کارکنان خدمات گردشگری 23 نفر هستند و دستورات لازم به همه ارسال می شود تا بتوانیم با امنیت و سلامت مردم در سفر برنامه های لازم را برای نوروز 1401 داشته باشیم.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل ها در تمامی سطوح لازم و سطح ایمنی و سلامت مردم باید افزایش یابد.

فرماندار دنا با انتقاد از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این نشست گفت: 4 روستا در دنا ثبت ملی و 2 روستا به عنوان روستاهای هدف صنایع دستی کشور معرفی شده اند که میراث فرهنگی در زلزله عملکرد خوبی ندارد. در سی سخت .

وی افزود: در زمان زلزله سی سخت اکثر وزارتخانه ها وارد شهر شدند اما چرا سی سخت به مرکز زلزله زده گردشگری و صنایع دستی ضربه نزد.

پناهی با اشاره به اینکه این شکایت را از طرف مردم بیان می کنم و شما نیز باید آن را به وزارتخانه منتقل کنید، گفت: روستای کریک در دنا در جنوب به ماسوله معروف است اما این شهرت فقط در شعار است و هیچ چیز ندارد. انجام شده است.

صفایی در پاسخ به انتقادات فرماندار دنا گفت: توانستیم فورس ماژور را در سطح کشور ثبت کنیم و 100 میلیون تن برای روستا هزینه شد. ما چند سال پیش 250 میلیون تن دریافت کردیم که وضعیت رودخانه به حالت اولیه خود می رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه یاسوج با اشاره به شرایط بیماری عروق کرونر در کشور و استان گفت: افرادی که وارد مناطق تفریحی می شوند باید واکسینه شوند و حتما از ماسک استفاده کنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

بنشی افزود: به دلیل شرایط قلبی که وجود داشته مردم نیز به این بازگشایی مناطق تفریحی نیاز دارند.

فرج زاده، مشاور معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه پرورش جوجه یا بوقلمون در تفرجگاه های ما دیوار به دیوار ساخته می شود، گفت: باید سازماندهی لازم را داشته باشند. .

وی گفت: تلاش ها در حال انجام است اما اینجا جزیره ای است و دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند تا به نتیجه برسند.
صفایی گفت: تنگه مهریان میراث فرهنگی نیست، متعلق به شهرداری است، اگر این تنگه مهریان و آبشار یاسوج به میراث فرهنگی واگذار شود، می توانیم آن را ساماندهی کنیم.

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 90 استان جنگلی و پوشش جنگلی است که در بحث گردشگری پتانسیل های زیادی دارد و باید به همان اندازه که استان های شمالی باید به این استان پرداخته شود خاص باشد. انتظار داریم به اندازه این استان شمالی به سیاست میراث فرهنگی توجه شود.

حاجی زاده گفت: پس از گذراندن روزهای غم انگیز ولیعهد و آن روزهای سختی که داریم و عزیزان زیادی را از دست داده ایم، باید خود را برای سفر گردشگری آماده کنیم.
وی بیان کرد: دستورالعمل های پیشگیری نیز باید رعایت شود، فکر نکنید بیماری تمام شده است، باید شرایط به گونه ای فراهم شود که افراد از حالت روحی که دارند خارج شوند.

وی گفت: باید زیرساخت های گردشگری در استان جدی گرفته شود، در شهرستان دنا تنها 400 میلیارد تن برای جاده این شهرستان باقی گذاشته ایم.

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیریت زیرساخت ها را مورد توجه قرار می دهد. باید به زیرساخت های گردشگری استان توجه بیشتری کنیم تا بتوانیم وضعیت خوبی در این بخش داشته باشیم.»

وی با اشاره به جشنواره هایی که در استان و پیست اسکی کاکان برگزار می شود، گفت: این پیست باید ساماندهی شود، یک پیست اسکی که دیگر ندارید، خدمات اجتماعی وجود ندارد، این موضوع را جدی بگیرید، اینها زیرساخت های گردشگری است. ارائه شود.

مسئول توسعه استان گفت: در بحث زیرساخت ها مشکل داریم. تله کابین یاسوج چه زمانی برنامه ریزی می شود؟ در استان های شمالی چندین تله کابین وجود دارد. اینها زیرساخت های گردشگری هستند. خداوند مواهب طبیعی خود را به این استان داده است اما باید زیرساخت ها را در نظر گرفت.

حاجی زاده به فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در فرودگاه استان انجام شده اما پروازها به تهران باید روزانه باشد. آنها باید روزمره باشند. با پیگیری این سوال، پرواز مشهد از سر گرفته می شود، آژانس ها و ادارات همکاری و کمک کنند.

وی با بیان اینکه پارک جنگلی یاسوج باید تعیین شود، مسئولیت هر دستگاهی به عهده اوست، ساماندهی کند، اگر نمی تواند بگوید حرکت کنید، گفت: بلدشاه پور و روستای چمشیر هم باید تعیین شود، بازار صنعتی سی سخت ساماندهی شود. در شهر شما سخت نیست

معاون عمرانی شهردار یاسود با تاکید بر اینکه شهردار یاسود هم در آبشار و هم در تنگ مهریان باید جدیت بیشتری داشته باشد، گفت: اگر نتواند به دستگاه دیگری تحویل دهد، گفت: وضعیت این دو مکان اینطور نیست. قابل قبول..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید