بازی نمایشی برای حمله به سفارتخانه ها/سرمایه گذاری های دولت های غربی کاملا مشهود است


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1907948

یک کارشناس سیاسی گفت: حمله به سفارتخانه های ایران یک بازی نمایشی تمام عیار بود و سرمایه گذاری دولت های غربی در این مورد کاملا مشهود است.

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر پژوهش و تدوین تاریخ ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با اشاره به حملاتی که سفارت ایران در کشورهای اروپایی وی بیان کرد: حبه سفارت های ایران قطعا با هماهنگی کشورهای میزبان انجام خواهد شد.

این کارشناس سیاسی افزود: گاهی کشورهای میزبان دست خود را باز می گذارند و فرصت هایی برای حمله ایجاد می کنند. مثلاً در سال 59 غربی‌ها به چند تروریست اجازه ورود به سفارت ایران و حمله به سفارت را دادند، اما بعداً مشخص شد که این کار کاملاً با هماهنگی و برنامه‌ریزی انگلیسی‌ها بوده و مطابق با سیاست‌های آنها عمل می‌کند.

یک بازی دراماتیک در مورد حمله به سفارت ها

وی مسئولیت تامین امنیت سفارتخانه ها و کنسولگری های کشورمان را بر عهده دولت میزبان عنوان کرد و تصریح کرد: البته آسیب های وارده را کشورهای میزبان تامین می کنند اما عمدتا موجی از تبلیغات در این حوزه ها برای ایجاد تصویر ایجاد می کنند. که نشان دهد مردم ایران همه جا علیه حکومت قیام کردند.

سلیمی نمین با تاکید بر اینکه حمله به سفارتخانه ها یک بازی نمایشی بوده است، گفت: سرمایه گذاری دولت های غربی در این مورد کاملا مشهود است. به عنوان نمونه نخست وزیر کانادا که دارای گرایش های شدید صهیونیستی است به همراه همسرش در جمع آوری ایرانیان تجزیه طلب در کانادا نقش داشته است. تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نخست وزیر یک کشور تا این حد مخالفت و دفاع از جریان های تروریستی و تجزیه طلبانه را دنبال کرده باشد، وجود ندارد.

رئیس دفتر پژوهش و تدوین تاریخ ایران در پایان تاکید کرد: باید تمام تلاش ها، تدابیر و تمهیدات لازم برای جلوگیری از تعرض به پست های دیپلماتیک انجام شود.


بیشتر بخوانید:

وزارت امور خارجه باید برای حفاظت از سفارتخانه ها فعالانه فعالیت کند/عدم توجه ویژه دانمارک به سفارت ایران

دیدگاهتان را بنویسید