خسارت حمله به سفارت ها بر دوش مردم است/ حمله به سفارتخانه های آمریکا، انگلیس و عربستان بیش از آنکه به نفع کشور و مردم باشد، ضرر داشت.

خسارت حمله به سفارت ها بر دوش مردم است/ حمله به سفارتخانه های آمریکا، انگلیس و عربستان بیش از آنکه به نفع کشور و مردم باشد، ضرر داشت.

حق قاعده مصونیت هم شامل محل مأموریت دیپلماتیک و هم شخص دیپلمات و منزل و خانواده وی می شود که بنا به برخی دیدگاه ها محل کار دیپلمات مستقلاً محافظت می شود نه به گفته دیپلمات. از آنجایی که سفارت محل نگهداری اسناد و مدارک است، فرستنده ای است که نگهداری و حفاظت از آن به نفع طرفین است. در بند 1 ماده 23 کنوانسیون وین که ایران به آن ملحق شده است، آمده است: مأموریت‌ها از مصونیت برخوردار خواهند بود و مأموران دولت میزبان مجاز به ورود به این مکان‌ها نیستند مگر با موافقت رئیس مأموریت. در 22 آبان 58 که عده ای از دانشجویان خط امام به سفارت آمریکا حمله کردند و آن را اشغال کردند، هزینه جمهوری اسلامی در روابط بین الملل به دلیل حمله به سفارت آمریکا آغاز شد و در آذرماه 1392 به سفارت انگلیس حمله کردند. سال‌ها به دولت روحانی آسیب رساند و سعی داشت آثار این حادثه را از بین ببرد. روابط تهران و ریاض نیز پس از حمله عده ای به سفارت و کنسولگری عربستان در اعتراض به اعدام شیخ نمر توسط دولت سعودی قطع شد.حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با ستاره صبح گفت: چیزی به نام اختلال در روابط با عربستان وجود ندارد. . اسلام هیچ آسیبی در خاورمیانه ایجاد نکرد و تنش ها را افزایش نداد. حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی 7 سال هزینه های جبران ناپذیری را برای این کشور و مردم منطقه به همراه داشت که ممکن است جبران آن سال ها طول بکشد. در ادامه می توانید گزارشی در این باره بخوانید. :

عباس عبدی، فعال سیاسی و رسانه ای نوشت: ایران و عربستان در پکن توافق کردند که به توافق سال های 1377 و 1380 دو کشور بازگردند، یعنی. دوره اصلاحات، اکنون آنها در زمینه مذاکره آموزش دیده اند. آن هم زیر سایه چین. 25 سال مردم را اسیر قدرت طلبی خود کردند.

*حمله به دو مرکز دیپلماتیک

در 12 ژانویه 2014 پس از اعدام شیخ نمر در عربستان سعودی، برخی از نیروهای تندرو به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد حمله کردند که منجر به قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شد. حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق در این خصوص گفت: خدا حفظ کند کسانی را که نگذاشتند روابط ایران و برخی همسایگان خوب شود. کارهای بچه گانه و احمقانه انجام دادند. به مراکز دیپلماتیک حمله کردند. اگر آنها نبودند، امروز در وضعیت بهتری قرار داشتم.»

حمله به سفارت عربستان واکنش گسترده ای داشت و سازمان ملل نیز این حمله را محکوم کرد. قوه قضائیه از دستگیری چند نفر در این پرونده خبر داده است که انتظار می رود هم اکنون با بهبود روابط تهران و ریاض اسامی و احکام این افراد در اختیار مردم قرار گیرد. حالا پس از این توافق، اطلاعاتی از اتفاقات پس از حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد در بین کاربران دست به دست می شود. از بازنشر تصویر روزنامه های حامی دولت مانند کیهان تا نام بردن از عوامل حمله به سفارت عربستان و سخنان مقامات فعلی دولت و حامیان او…

سخنان ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که در زمان حمله به سفارت عربستان در دولت روحانی، دادستان کل کشور بود، امروز نیز بازتاب گسترده ای در میان کاربران فضای مجازی داشت. دادستان کل کشور روز جمعه در حاشیه گردهمایی ائمه جماعات سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به قطع رابطه عربستان با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازی به رابطه با رژیم سعودی ندارد. بستن سفارت عربستان در ایران برای این کشور فاجعه آمیز خواهد بود. جهت حرکت دولت آل سعود به سمت خواسته های دشمن است و ما اقدامات این رژیم را امتداد راهبردی نظام استکبار جهانی می دانیم. آل سعود به غده سرطانی در منطقه و جهان و جهان اسلام تبدیل شده است.

* توسل به رضایت

اکنون که پس از هفت سال، دولت انقلابی و حامیان آن تصمیم گرفته اند پای میز مذاکره بنشینند و با عربستان گفتگو و تعامل کنند، مایه خوشحالی است و امیدواریم با مذاکره و گفت وگو، برجام را نیز احیا کنند و مانع شوند. آسیب های بیشتر به کشور و فشار بر معیشت و کاهش بار مردم. البته اگر گروهی نخواهند دوباره به دیوار سفارت کشور دیگری حمله کنند و از آن بالا بروند، تجربه نشان می دهد که بالا رفتن از دیوار سفارت، تخریب و قطع روابط ممکن است برای عده ای کارساز باشد، اما به نفع ملت و ملت نخواهد بود. کشور.

دیدگاهتان را بنویسید