آغاز فصل کاشت تابستانه در هرمزگان / زنان و مردان از مناطق ساحلی دوش به دوش به مزارع کشاورزی می آیند.


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898705

این روزها زنان و مردان ساحل نشین هرمزگانی با توکل به خدا و امید به سالی پربار راهی زمین های کشاورزی خود می شوند و پس از شخم زدن و آماده سازی زمین اقدام به کاشت بذر و نهال در خاک می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ با خروج گرما از زمین و خنک شدن هوا، کشاورزان زن و مرد هرمزگانی دوش به دوش به مزارع کشاورزی می روند تا در زمین خشک و خشک و علف خود محصولی بکارند و رنگی سبز و آباد به آن ببخشند.

پایان شهریورماه آغاز کشت صیفی جات و تره بار در هرمزگان است و به گفته اهالی منطقه، فصل کشاورزی آغاز می شود. با اینکه گرمای 30 درجه همچنان میهمان هرمزگان است اما نسبت به دمای 50 درجه تابستان بسیار خنک به حساب می آید.

اهالی ساحل هرمزگانی با توکل به خدا و امید به سالی پربرکت به زمین های کشاورزی خود می روند و پس از شخم زدن و آماده سازی زمین اقدام به کاشت بذر و نهال در خاک می کنند.


5098f69f fb38 4844 b105 8a9559874290 خبر خاکستری


هرمزگان به عنوان بهشت ​​محصولات خارج از فصل در کشور شناخته می شود

هرمزگان به بهشت ​​محصولات خارج از فصل در کشور معروف است و تولیدات مردم این منطقه علاوه بر رفع نیاز مردم کشورمان به کشورهای مختلف نیز صادر می شود.

اگرچه رونق تجارت محصولات جوان مانند فلفل، فلفل دلمه ای، خیار سبز، گوجه فرنگی و غیره. برای کشاورزان سودآور بود، اما با گذشت زمان و در دسترس بودن محصولات سایر استان ها و رونق بازرگانان در جنوبی ترین نقطه، سناریویی تکراری مبنی بر نداشتن مشتری یا خرید با کمترین قیمت وجود دارد.

در حال حاضر در دولت کریمه، اگرچه به دلیل کمبود مشتری برای محصولات و در نتیجه پرتاب شدن محصولات آنها به خیابان ها هیچ اعتصابی صورت نگرفته است، اما همچنان نیازمند نظارت بیشتر مقامات هستیم، بنابراین حداقل بیشتر سود به کشاورزان زحمتکش می رسد تا بتوانند وارد شوند. پول او را هم خواهند داد.


e9db0228 75b8 4918 826c 4eda4f6f41af خبر خاکستری


اواخر آبان ماه برداشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان آغاز می شود

شور و بذر امیدی که کشاورزان زحمتکش در کنار خانواده هایشان در دل زمین های کشاورزی می کارند، امیدواریم امسال با معرفی اصلاح الگوی کشت و برنامه هایی که جهاد کشاورزی به کشاورزان داده است، در سال جاری باعث رونق صیفی جات و سبزی های خارج از فصل در هرمزگان خواهد شد.

کشت محصولات خارج از فصل که از این روزها آغاز شده است تا مهرماه ادامه دارد و برخی از محصولات تا آذر ادامه دارد و برداشت از اواخر آبان آغاز و تا اردیبهشت سال آینده به پایان می رسد.

شهرهای بندرعباس، میناب، حاجی آباد، بندرخمیر و پارسیان از مراکز مهم تولید خارج از فصل در هرمزگان هستند.


bab1d269 fb3d 4dc6 b980 1e4b5cfeb2d0 خبر خاکستری


پیش بینی برداشت حدود 125 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع کوهستان

رشید ضمیران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هامر گفت: در سال زراعی جاری یک هزار و 750 هکتار از اراضی کشاورزی بندر همر زیر کشت گوجه فرنگی می رود..

رشید ضمیران افزود: امسال بیش از 24 میلیون اصله نهال در اراضی کشاورزی کوهورستان کاشته می شود..

وی گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 125 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع کوهورستان برداشت شود که علاوه بر بازار داخلی برای مصرف به کشورهای همسایه صادر می شود..

ضمیران افزود: کشت نهال گوجه فرنگی تا نیمه آذرماه ادامه دارد.

لازم به ذکر است روستای کهورستان مرکز کشاورزی شهرستان بندرکمیر است و در 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید