برداشت تابستانه 150 هکتار از مزارع در راین/لزوم توجه به محل توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892875

سیستم آبیاری که مصرف آب را کاهش می دهد.

استفاده از سیستم آبیاری برای آبیاری در سال های اخیر پس از خشکسالی مورد توجه قرار گرفت و استفاده از این نوع آبیاری منجر به برداشت 150 هکتار از مزارع آبیاری شهری در دل کویر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در مزرعه محمدی 100 درصد صیفی جات به سیستم های آبیاری مدرن مجهز شده است.

به سیستم های آبیاری مدرن با نازل، لوله نواری می گویند که خود قطره چکان است.

این نوار به گونه ای طراحی شده است که ورودی های آب، لوله زیگزاگ جانبی و خروجی آب یک واحد منسجم را تشکیل می دهند و آب از ورودی های آب به لوله زیگزاگی هدایت می شود که برای کاهش فشار آب طراحی شده است. پس از عبور از مسیر پیچ در پیچ، با دبی معینی از لاین خارج می شود.

این نوع آبیاری در خشکسالی اخیر بسیار مفید است و می توانیم از آن استفاده کنیم.

افضلی کارشناس توسعه کشاورزی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص لزوم استفاده از این نوع سیستم های آبیاری گفت: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی های سال های اخیر 100 درصد صیفی جات در مزرعه محمدی است. استفاده از سیستم های آبیاری مدرن (نوع آبیاری). ).

کاهش مصرف آب با استفاده از سیستم آبیاری تیپ

وی افزود: اجرای سیستم آبیاری منجر به کاهش مصرف آب، جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش بیماری ها شده است.

افضلی افزود: صیفی جات در جنوب کرمان کاشت و برداشت شد و امسال صیفی جات در راین به خوبی جواب داد و به دلیل آب و هوا روزها گرم و شب ها سرد است و تمامی صیفی جات در این مزرعه ارگانیک است. .

وی تصریح کرد: 90 درصد تولیدات تابستانی این شهرستان به سایر نقاط کشور صادر می شود.



حسن زاده مدیر جهاد کشاورزی راین در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه برداشت تابستانه 150 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است، گفت: صیفی جات کشت شده در این شهرستان گرمک، هندوانه و انواع خربزه است. برداشت و هندوانه هستند.

برداشت میوه تابستانی از 150 هکتار از مزارع راین / ضرورت رسیدگی به زیرساخت های جایگاه توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی

محمدی کشاورتز کشاورز بارانی در گفتگو با خبرنگار ما از برداشت تابستانه 150 هکتار از مزارع راین خبر داد و گفت: صیفی جات با آبیاری مدرن در راین روزها گرم و شب ها سرد است زیرا آب و هوا. این آبیاری کار کرد و این مزرعه کاملا ارگانیک است.

وی افزود: از مشکلات ما راه روستایی و کمبود سوخت برای ادوات کشاورزی است.

وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت ها و پمپ بنزین ها برای توزیع ماشین آلات کشاورزی در دهه های اخیر مغفول مانده است و این در حالی است که باید عزت بخش کشاورزی و جامعه روستایی به عنوان جامعه شهری در تامین سوخت حفظ شود.

محمدی با اشاره به اینکه عمده مشکلات روستاهای مناطق فقیرنشین وضعیت نامناسب جاده است که مردم از آن گلایه مند هستند، خاطرنشان کرد: زیرا جاده های خاکی پس از بارش برف یا باران مملو از گل و لای است و رفت و آمد را برای مردم سخت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید