رونق تولید هپکو منوط به ممنوعیت واردات 480 میلیون دلاری ماشین آلات و ماشین آلات است

ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794341

این را نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس اعلام کرد

کریمی با بیان اینکه از ابتدای سال 98 تا پایان آبان ماه امسال بالغ بر 480 میلیون دلار واردات ماشین آلات در کشور داشته ایم، گفت: اگر یک درصد از این واردات به هپکو هدایت شود، قطعاً این شرکت به رونق تولید باز می گردد. “.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید رضا محتشمی پور معاون پردازش معادن و فرآوری مواد از شرکت هپکو با اشاره به تولید ماشین آلات معدنی توسط شرکت هپکو گفت: شرکت: “خوشبختانه این شرکت تلاش و تولید خود را در زمینه ساخت ماشین آلات معدنی آغاز کرد و در این زمینه نیز سفارشاتی دریافت کرد.

کریمی گفت: انتظار داریم کشور با جلوگیری از واردات غیرقانونی ماشین آلات معدنی به ویژه ماشین آلات مستعمل، ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع ارزی کشور، بر روی هپکو تمرکز کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 98 تا پایان آبان ماه امسال 480 میلیون دلار واردات ماشین آلات به کشور داشتیم، ادامه داد: اگر درصدی از این واردات به هپکو می رفت، قطعاً این شرکت به تولید بازمی گشت. رفاه. .

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شرکت زمانی در سال های 85 و 86 بیش از 2000 دستگاه تولید کرد، گفت: امروز این شرکت ظرفیت بازگشت به رونق و رفع نیازهای کشور را دارد. “

وی با اشاره به اینکه توسعه معدن یکی از سیاست های کشور است، خاطرنشان کرد: هپکو در کنار راه سازی و معدن، ظرفیت های خوبی در سایر زمینه ها از جمله ساخت قطعات نفت و گاز و ساخت جرثقیل های بزرگ بندری دارد که نیاز به حمایت دارد. “

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام توان از تلاش مدیران و کارکنان هپکو برای بازگشت به روزهای اوج حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید