محمدجواد لاریجانی با سفارتخانه های خارجی ارتباط داشت. امیدوارم در دام انگلیس نیفتد

محمدجواد لاریجانی با سفارتخانه های خارجی ارتباط داشت.  امیدوارم در دام انگلیس نیفتد

معین الدین سعیدی نماینده چابهار می گوید: رویکرد اخیر آقای محمدجواد لاریجانی به حوادث استان سیستان و بلوچستان نشان از عمق بی اطلاعی ایشان دارد و با توجه به سوابق ایشان و همچنین برخورد ایشان با سفارتخانه های خارجی، امیدوارم طرف انگلیسی درگیر نشود. تله استعمار قدیمی

رویداد۲۴ : محمدجواد لاریجانی در گفت وگویی با اشاره به حوادث سیستان و بلوچستان گفت: مولوی عبدالحمید به طور کلی شایستگی علمی ندارد و دائماً به تحریک اجانب و فرقه های مختلف می پردازد و مسجد مکی نمونه کامل ضرار است. مسجد، یعنی مسجد نیست. و این همان جایی است که توطئه نهفته است.”

معین الدین ساعدی یکی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به سخنان لاریجانی واکنش نشان داد. او به رویداد۲۴ گفت که اظهارات آقای محمدجواد لاریجانی تفرقه انگیز بود. تعابیری که در مورد استان سیستان و بلوچستان به کار برد نشان از عمق جهل او دارد، یعنی در شرایطی که استان ما شرایط التهابی را تجربه کرده و اکنون به سمت فضای آرام پیش می رویم. اظهارات غیر منطقی آقای لاریجانی که مسجد مکی را «مسجد ضرار» نامید، این ابهام را ایجاد می کند که ایشان خود را پیامبر می دانند و طرف مقابل را مصداق منافقین می دانند؟ این گفتگوها عمق جهل و ناتوانی آنها را آشکار می کرد.

وی می گوید: اگر آقای لاریجانی بعد از یک دوره جهل و ورشکستگی سیاسی قصد دارد خودش را مطرح کند، راه حل های بهتری وجود دارد و درست نبود که بیاید و چنین تعابیری را بیان کند. به هر حال اگر قرار نیست آقای لاریجانی به آرامش جو آنجا کمک کند، لااقل به التهاب اضافه نکنید. رهبران همچنین گفتند که هرکس بخواهد بین سنی و شیعه شکاف ایجاد کند، نه سنی است و نه شیعه.
استاندار سابق سیستان و بلوچستان: ادبیات محمدجواد لاریجانی مختص گروه های تجزیه طلب است.

نماینده چابهار می گوید: مردم استان سیستان و بلوچستان که تلفیقی از برادران اهل سنت و شیعه هستند در طول تاریخ به بهترین نحو و با آرامش در کنار هم زندگی کرده اند. به گفته مقام معظم رهبری، مردم سیستان و بلوچستان مرزداران غیور نظام هستند. حالا در چنین شرایطی آقای لاریجانی بر چه اساسی مسجد مکه را که متعلق به مردم است و متعلق به شخص خاصی نیست، به عنوان مسجد ضرار معرفی می کند و از تخریب آن صحبت می کند. باز هم می گویم که این رویکرد اخیر ایشان عمق جهل را نشان می دهد و با توجه به سوابق و برخوردهای آقای لاریجانی با سفارتخانه های خارجی، امیدوارم در دام استعمار قدیمی انگلیس و تعبیری که آقای لاریجانی از سفارتخانه ها دارند، نیفتد. دوران آمریکا و شیعه انگلیسی، شامل پرونده آقای لاریجانی نمی شود.

سعیدی می گوید: معتقدم اگر آقای محمدجواد لاریجانی نمی تواند به آرامش اوضاع در استان سیستان و بلوچستان کمک کند، حداقل باعث بروز تنش های جدید نمی شود زیرا آنچه مهم است آرامش و امنیت استان است. زمانی که شاهد بی ادبی دستگاه های اجرایی و کشوری در حوادث استان بودیم، شاهد نگاه ویژه مقام معظم رهبری و سفر نمایندگان ایشان به استان نیز بودیم. بنابراین اگر آقای لاریجانی و امثال ایشان نمی توانند به مردم استان دلداری بدهند، دوست دارم بر بار ناراحتی و مشکلات مردم اضافه نکنند.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان می گوید: آنچه نیاز مبرم سیستان و بلوچستان است در واقع ایجاد بستری امن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و البته امنیت است که مبتنی بر رعایت حقوق مردم است. در چنین شرایطی هرکس به هر طریقی بیاید و بخواهد التهاب ایجاد کند، مثل آخرین صحبت های آقای لاریجانی، واقعاً در پازل دشمن بازی می کند. من به آقای لاریجانی می گویم اگر حرف زدن بلد نیستید حداقل یاد بگیرید که حرف نزنید.

دیدگاهتان را بنویسید