حمله و بالا رفتن از «دیوار سفارتخانه ها» چه سودی برای ملت داشت؟

حمله و بالا رفتن از «دیوار سفارتخانه ها» چه سودی برای ملت داشت؟

اکنون پس از گذشت هفت سال از تصمیم دولت انقلابی و حامیان آن برای نشستن بر سر میز مذاکره و گفتگو و تعامل با جهان، مایه خوشحالی است و امیدواریم با مذاکره و گفت‌وگو نیز برجام را احیا کرده و از ادامه آن جلوگیری کنند. – آسیب بیشتر به کشور. کاهش فشار روزافزون بر معیشت مردم.

دیروز پس از هفت سال و چندین دور مذاکره با میانجیگری عراق و عمان، ایران و چین سرانجام با میانجیگری چین در پکن به توافقی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک دست یافتند. اقدامی که با استقبال گسترده جناح های سیاسی داخل کشور و همچنین کشورهای خارجی مواجه شد.

به گزارش آفتاب نیوز؛ عباس عبدی، فعال سیاسی و رسانه ای نوشت: ایران و عربستان در پکن توافق کردند که به توافق سال های 1377 و 1380 دو کشور بازگردند، یعنی. دوره اصلاحات، اکنون آنها در زمینه مذاکره آموزش دیده اند. آن هم زیر سایه چین. 25 سال مردم را اسیر قدرت طلبی خود کردند.

صادق زیباکلام، فعال سیاسی نیز نوشت: حوثی های یمن همچنان سر جای خود هستند، مخالفانشان همان، عربستان همان و عربستان همان. این سوال باقی است که پس از این هفت سال جنگ و ویرانی در یمن، قحطی، بیماری، آوارگی و مرگ میلیون‌ها یمنی و هزینه میلیاردها دلاری برای مردم ایران و عربستان، چه چیزی تغییر کرده است؟

علاوه بر این، این توافق، کاربران شبکه های اجتماعی را بر آن داشت تا به گذشته اشاره کنند و اتفاقاتی را که منجر به قطع روابط ایران و عربستان شد، ذکر کنند.

در سال 2014 پس از اعدام شیخ نمر در عربستان سعودی، برخی از نیروهای تندرو به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد حمله کردند که منجر به قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شد. حسن روحانی رئیس جمهور در این خصوص گفت: خدا نگهدار کسانی باشد که نگذاشتند روابط ایران و برخی از همسایگان خوب درست شود، کارهای بچگانه و احمقانه انجام دادند، به مراکز دیپلماتیک حمله کردند، اگر آنها نبودند، من می کردم. امروز در وضعیت بدتری قرار داشته باشید.”

حمله و صعود از

حسن کاردیهان (از عوامل حمله به سفارت عربستان) به کلیباف (رئیس فعلی مجلس)

حمله به سفارت عربستان واکنش گسترده ای داشت و سازمان ملل نیز این حمله را محکوم کرد. قوه قضائیه از دستگیری چند نفر در این پرونده خبر داد اما مشخص نیست چه بر سر پرونده و احکام متهمان آمده است.

حالا پس از این توافق، اطلاعاتی از اتفاقات پس از حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد در بین کاربران دست به دست می شود. از بازنشر تصویر روزنامه های حامی دولت مانند کیهان تا نام بردن از عوامل حمله به سفارت عربستان و سخنان مقامات فعلی دولت و حامیان او…

سخنان ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که در زمان حمله به سفارت عربستان در دولت روحانی، دادستان کل کشور بود، امروز نیز بازتاب گسترده ای در میان کاربران فضای مجازی داشت.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در آن زمان (البته حامیانش اکنون لقب آیت الله دکتر را به او داده اند) به عنوان دادستان کل کشور در حاشیه اجتماع ائمه جمعه سراسر کشور به خبرنگاران گفت: به قطع روابط عربستان و ایران: ایران اسلامی نیازی به روابط با رژیم سعودی ندارد. بستن سفارت عربستان در ایران برای این کشور فاجعه آمیز خواهد بود. جهت حرکت دولت آل سعود به سمت خواسته های دشمن است و ما اقدامات این رژیم را امتداد راهبردی نظام استکبار جهانی می دانیم. آل سعود به غده سرطانی در منطقه و جهان و جهان اسلام تبدیل شده است.

اکنون پس از گذشت هفت سال از تصمیم دولت انقلابی و حامیان آن برای نشستن بر سر میز مذاکره و گفتگو و تعامل با دنیا، مایه خوشحالی است و امیدواریم با مذاکره و گفت‌وگو برجام را احیا کرده و جلوی بیشتر را بگیرند. آسیب بیشتر به کشور و فشار. معیشت روزافزون مردم را کاهش می دهد.

البته اگر عده ای نخواهند به دیوار سفارت کشوری حمله کنند و از آن بالا نبرند که تاریخ نشان می دهد از دیوار سفارت بالا می رود، روابط را خراب می کند و قطع می کند، شاید برای عده ای منفعت شخصی داشته باشد، اما می شود. به نفع ملت و دولت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید