کافه ها نقش مهمی در فاجعه مشهد نداشتند/ برای مقابله با بالا رفتن از دیوار ورزشگاه از اسپری فلفل استفاده شد!


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819762

ارسال گزارش حاشیه بازی ایران و لبنان به رئیس جمهور؛

وزیر کشور گفت: عده ای پشت دیوارها و درها بودند و تعدادی نیز برای ورود به ورزشگاه سوار می شدند که به دلیل خطر شکستن درها و ریزش دیوارها از اسپری فلفل استفاده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی در خصوص ورزشگاه مشهد و حواشی بازی ایران و لبنان گفت: موضوع بررسی و گزارشی تهیه و به رئیس جمهور ارسال شد. در این بازی پس از مشخص شدن مکان بازی در مشهد از سوی فدراسیون فوتبال، ابتدا گفته شد که تماشاگر نباشد، اما به درخواست مردم و کاهش شیوع ویروس کرونا، ویروس تاج ملی اجازه حضور تماشاگران را داد. ظرفیت محدود 40 درصد می تواند حدود 10000 تماشاگر را در خود جای دهد. بر این اساس حدود 8500 بلیت در سامانه فروخته شد، اما تعدادی بلیت خارج از سامانه توسط مسئولان فدراسیون در قالب دعوتنامه برای حدود 4000 نفر تهیه شد و به این ترتیب تعداد بازدید از ورزشگاه افزایش یافت به طوری که ورزشگاه با 23 نفر پر شد. 000 نفر

وی ادامه داد: با افزایش جمعیت درهای ورزشگاه باز شد و عده ای با بلیط یا بدون بلیط وارد ورزشگاه شدند و ظرفیت ورزشگاه کاملا پر شد. این موضوع مورد اعتراض AFC نیز قرار گرفت. بر همین اساس درهای ورزشگاه بسته شد.»

وزیر کشور تاکید کرد: عده ای پشت در و دیوار بودند و عده ای هم برای ورود به ورزشگاه سوار می شدند. بنابراین به دلیل خطر شکستن درها و ریزش دیوارها از اسپری فلفل استفاده می شود که برای چند نفر مشکل ایجاد می کند. در آن زمان عده ای از شهروندان در حال متفرق شدن بودند و در این بین از اسپری دیگری برای متفرق کردن جمعیت استفاده می شد.

وی ادامه داد: ممکن است تعدادی از دعوتنامه های صادر شده از سوی فدراسیون به دلیل نداشتن هولوگرام کپی شده و عده ای با استفاده از کپی و دعوت نامه های غیر اصلی به ورزشگاه رفته اند.

وزیر کشور در خصوص تخلف «کافی‌نت‌ها» برای خرید و فروش بلیت این بازی، گفت: در گزارش‌های اولیه عنوان شده بود که از دو کافی‌نت درخواست و توضیحات لازم از آنها گرفته شد که مشخص شد مهم نیست. «و آنها نقش مهمی در تاریخ بازی نکردند.

وی در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه گفت: باید شرایط لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم شود مشهد وجود نداشت. البته بلاتکلیفی هم وجود داشت که آیا بلیط از طرف آقایان دریافت شده و سپس به خانم ها داده شده است؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید