تحویل اسپری تنفسی از مسیر تولید و واردات / بدون محدودیت برای تحویل اسپری ترکیبی

ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922795

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مشکل تامین برخی از اسپری های تنفسی مربوط به تامین گاز مخصوص است که برای تامین اسپری های تنفسی حاوی یک ماده موثر برای رفع موانع تولید خانگی در حال پیگیری است. و به زودی از طریق واردات نیز تحویل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وبدا، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اسپری های تنفسی مانند سالبوتامول و فلوتیکازون از جمله اسپری هایی هستند که از ماده موثره استفاده می کنند و برخی از اسپری ها ترکیبی از 2 ماده موثره برای افزایش اثربخشی آنها هستند. به نظر پزشک می توان آنها را با اسپری های موجود جایگزین کرد.

وی افزود: مشکل تامین برخی از اسپری های تنفسی مربوط به تامین گاز خاصی است که به دنبال تامین اسپری های تنفسی (سالبوتامول و فلوتیکاسون) است که تنها حاوی یک ماده موثر برای رفع موانع تولید داخلی است و به زودی عرضه خواهد شد. تحویل از طریق import.stana.


رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: محدودیتی در عرضه اسپری های ترکیبی وجود ندارد. این اسپری ها در داروخانه ها به وفور یافت می شوند و در صورت تایید پزشک معالج می توانند با اسپری های دیگر با عملکرد مشابه جایگزین شوند.

محمدی در خصوص عرضه آنتی بیوتیک ها نیز گفت: علیرغم افزایش چند برابری مصرف این داروها در ماه های اخیر، سطح عرضه نیز در ماه های گذشته چندین برابر شده و از سوی دیگر واردات سرم همچنان در حد استاندارد است. یک دستور روزانه برای اطمینان از عرضه دارو.

دیدگاهتان را بنویسید