سرعت اینترنت مشکل جدی این روزها برای ساکنان گلشن است/ از امتحانات ناموفق گرفته تا بالا رفتن از ارتفاع برای تماس تلفنی

ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802358

کندی سرعت اینترنت و قطع شدن آنتن اپراتورهای تلفن همراه در شهرک گلشن به معضلی جدی برای ساکنان این منطقه به ویژه دانش آموزان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، کندی سرعت اینترنت و قطع آنتن اپراتورهای تلفن همراه در سیستان و بلوچستان به داستانی مستمر تبدیل شده و هر بار با وعده های مسئولان روزنه امیدی در دل مردم از این منطقه ایجاد شد اما پس از ناامیدی میهمان به قلب خوب ساکنان بزرگترین استان کشور تبدیل شد.

با شیوع ویروس کراون و مهاجرت کلاس های درس به فضای مجازی، اختلال در آنتن دهی و کندی سرعت اینترنت در این حوزه برای بسیاری از دانش آموزان و معلمان بیش از پیش نمایان شده است، مشکلات عدیده ای مانند عدم حضور در کلاس و یا ایجاد آزمون.

قطار وعده های محقق نشده دولت روحانی بی تدبیر ادامه دارد

در برخی نقاط سیستان و بلوچستان مانند سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن این مشکل بیشتر نمایان شده است تا جایی که انتشار تصاویر و مطالب یکی از دانش آموزان منطقه بم در شبکه های اجتماعی و … رسانه ها دولت را وزیر ارتباطات روحانی کرده اند. این منطقه کش آمد و قول داد تا اردیبهشت 1400 این مشکل را حل کند، اما این اتفاق نیفتاد زیرا قطار وعده های نافرجام این دولت در مسیر بود.

اما امروزه حتی در عصر تکنولوژی نیز نمی توان از این معضل چشم پوشی کرد چرا که موارد و موارد بسیاری از زندگی در فضای مجازی رخ می دهد و از این رو می طلبد که متولیان امر اهتمام ویژه ای برای رفع این مشکل داشته باشند.

چندی پیش شهروندان گلشنی در پیام های متعددی به این پایگاه خبری از قطع شدن آنتن دهی تلفن همراه و کندی سرعت اینترنت در بیشتر روزهای هفته گلایه و خواستار رفع این مشکل شدند.

ارتباط تلفنی را فقط در ارتفاعات گلشن برقرار کنید!

مهران محمودی فرماندار گلشن در این خصوص به خبرنگار ما گفت: سرعت پایین اینترنت در گلشن مربوط به چند روز نیست، بلکه مرسوم است که در این زمینه مکاتبات زیادی با مخابرات داشته باشیم. اما هیچ اقدام فوری انجام نمی شود.”

وی افزود: اینترنت امروزه به یکی از نیازهای اصلی تبدیل شده است اما مشکل اینترنت در بسیاری از روستاهای گلشن وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: ساکنان این منطقه نیز برای تماس تلفنی با مشکل مواجه هستند تا جایی که برای تماس به بالای کوه ها و ارتفاعات می روند.

محمود خاطرنشان کرد: در گذشته اینترنت در این منطقه از طریق فیبر نوری ایجاد می شد و وضعیت مطلوبی را شاهد بودیم، اما به دلیل سرقت فیبر نوری، مسئولان امر ساکنان این منطقه را از طریق امواج رادیویی به اینترنت وصل کردند که این امر باعث شد تا این شبکه از طریق امواج رادیویی به اینترنت متصل شود. باز هم کار نکرد.”

وی با بیان اینکه سرعت پایین اینترنت در گلشن باعث شده دانش آموزان به دلیل قطعی اینترنت در امتحانات غیبت کنند، اذعان داشت: با مکاتبات انجام شده با دانشگاه ها برخی مشکلات برطرف شده است اما انتظار می رود اقدامات و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید