نگاه راهبردی به فرهنگ در البرز وجود ندارد/ با وجود افزایش بودجه البرز، سرانه فرهنگی کرج ناچیز است.


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882088

مردم کلام طی دیداری دوستانه و صمیمی با حضور مهدی عسگری نماینده مردم کرج در شورای اسلامی و محمد محرابی رئیس حوزه هنری استان البرز به بیان دغدغه ها و مطالبات فرهنگی خود پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; مردم کلام طی دیداری دوستانه و صمیمی با حضور مهدی عسگری نماینده مردم کرج در شورای اسلامی و محمد محرابی رئیس حوزه هنری استان البرز به بیان دغدغه ها و مطالبات فرهنگی خود پرداختند.

این نشست به مناسبت گرامیداشت هفته قلم به همت حوزه هنری و نهاد کتابخانه های عمومی استان در سالن اجتماعات کانون شهید فهمیده برگزار شد که طی آن نکات، دغدغه ها و مطالبات فرهنگی مطرح شد.

در ابتدای این نشست شاعران البرزی اشعار متنوعی را متناسب با روزهای پیش رو سرودند که بیشتر در مدح ائمه عطار (ع) و سیره و سیره بود. در بخشی از این برنامه نویسندگان و نویسندگان به بیان کمبودها و مشکلات فرهنگی البرز پرداختند.


تقویت انجمن های ادبی شعر و داستان یکی از برنامه های ما در مجلس است

در این جلسه مهدی عسگری نماینده مردم کرج در شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد بودجه استان البرز در دو سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: مطالبات اهل قلم با هدف پیگیری می شود. توسعه هویت البرز از نظر رشد بودجه استانی؛ در این راه باید نویسندگان و پاسداران فرهنگ و هنر را همراهی کرد.

وی با بیان اینکه ترویج و تقویت انجمن های ادبی شعر و داستان یکی از برنامه های پیگیری شده توسط نماینده مردم استان البرز در شورای اسلامی است، تاکید کرد: تقویت شاخص های هویتی استان از دیگر راهکارهای اصلی در برنامه های فرهنگی و هنری جاری به ویژه در حوزه شعر و داستان نویسی است.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت اقدامی که بر اساس فکر، منطق و استدلال برنامه ریزی می شود، گفت: طراحی رویداد ملی استانی با محوریت اشاعه شعر آیینی به منظور شناسایی و نمایه سازی می تواند مورد حمایت اعضا قرار گیرد. شورای اسلامی

به گفته عسگری، سازمان صنف نویسندگان اعم از نویسندگان و شاعران با رویکرد انسجام فکری و همفکری زمینه ساز اقدامات و نتایج بعدی است، مدیریت و دستگاه فکری رسالت ویژه ای برای رشد و توسعه دارند. از حوزه ادبی نویسندگان اهل بصیرت و بصیرت هستند و جایگاه آنها در مطالبه بسیار ویژه است چرا که می توانند با پیگیری و درخواست برای رسیدن به حقوق مردم تلاش کنند.


هیچگاه نگاه راهبردی به فرهنگ در استان وجود نداشته است/ با افزایش بودجه البرز همچنان درصد سرانه فرهنگی در استان ناچیز است.

محمد محرابی رئیس حوزه هنری استان البرز نیز ضمن اذعان به همه مطالبات مردم کلام گفت: بزرگترین مشکل این استان نگاه مسئولان به مقوله فرهنگ و هنر است که به آن به عنوان یک بازیچه نگاه می کنند. یعنی هرگز نگاه راهبردی به فرهنگ در استان وجود نداشته است و همه موضوعات زیر سایه این نگاه نادرست است.

وی گفت: اصغری نماینده مردم کرج در شورای اسلامی به دوبرابر شدن بودجه استان البرز اشاره کرد اما تغییری در بودجه فرهنگی این استان وجود ندارد و سرانه فرهنگی در استان البرز است. در پایین ترین سطح ممکن در مقایسه با استان های دیگر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید