روتوش فعالیت های گذشته؛ دردی از فرهنگ یزد دوا نمی کند/ سرانه هر شهروند سوار برای فرهنگ فقط 45 هزار تن است!


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806715

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه اعداد و ارقامی که شهرداری یزد برای فرهنگ یزد در نظر گرفته است باید خیلی بیشتر از این مقدار باشد و اگر برنامه قبلی را بازی و اجرا کنید هیچ اتفاقی در حوزه فرهنگ یزد نمی افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت السلام حیدری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد و معاون سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدار، تحول فرهنگی یا تغییر سبک زندگی یا شکست تهاجم فرهنگی برای مردم اتفاق نمی افتد. یک شب و یک روز صبح نبود که برخیزیم و کاری کنیم که از هویت ایرانی یزیدی-اسلامی خود دور بمانیم، بلکه دشمن بر خلاف همه انتظارات، صبورانه و مدت ها برای تغییر سبک زندگی ما برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام حیدری افزود: در طول صد سال گذشته دشمن دیدگاه خود را نسبت به سبک زندگی از خوراک و پوشاک به گویش و زبان تغییر داده است و قطعا نباید انتظار داشت که یک شبه با این موضوع برخورد شود.

وی ادامه داد: برخی از دوستداران فرهنگ این انتظار را دارند که مثلاً چرا در یکی دو ماه دیگر اتفاق خاصی در حوزه فرهنگی شهری تاریخی مانند یزد رخ نمی دهد در حالی که از نظر تقابل فرهنگی بسیار زمان برتر از زمان است. “و مقابله با آن به زمان بیشتری نیاز دارد.


* بودجه فرهنگی کشور کفاف هزینه های تهاجم فرهنگی را نمی دهد

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: از نظر قرآن کریم در مقوله فرهنگ نیز باید «دشمن برای آنها، توان استطاعت» باشیم، دهه هاست و چه بسیار جوانان این سرزمین به خاک سپرده شدند. و خون.کشت ریخته.

وی گفت: فقط شبکه های ماهواره ای را به زبان فارسی چک کنید. مشخص خواهد شد که چقدر برای تهاجم فرهنگی ما هزینه شده است، همانطور که زمانی می دانستند که تمام ارزش فرهنگی کشور فقط می تواند تحت پوشش شبکه ای مانند بی بی سی باشد.

معاون فرهنگی سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد اذعان داشت: است. برای 15 واحد سازمانی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، 3000 جلد برای هر شهروند تقریباً چیزی نیست.


* سرانه هر شهروند یزدی برای فرهنگ 45 هزار تومان است!

حجت الاسلام حیدری گفت: موضوع بودجه سال آینده هم اکنون در شورا در حال بررسی است و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد که یکی از مهم ترین نهادهای فرهنگی شهر است، سرانه 45 هزار جلد را بررسی کرده است. برای هر شهروند یزدی.

وی افزود: این هزینه ها در برابر دشمنی که در جنگ نرم تا دندان مسلح است، جز تلفات و ناراحتی به دنبال ندارد، هر چند وعده خداوند پیروزی و پیروزی برای اسلام است، اما نباید دائماً تلفات را افزایش دهیم تا به پیروزی برسیم.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه دست برتری در جنگ فرهنگی نداریم، گفت: از آنجایی که کارکنان ما هنوز این جنگ را برای خود ثبت نکرده اند و مانند ابتدای جنگ برخی از مدیران این جنگ را ثبت نکرده اند. فرمانده را برای رساندن مهمات درک کنید. «امروز هم عده ای فریاد افسران خاموش نظامی را نمی فهمند و نمی فهمند.

وی ادامه داد: نه اینکه آثار تاریخی هویت فرهنگی ما نیستند. خیر اما در این جنگ نابرابر متاسفانه اولویت فرهنگ ما همچنان خشت و گل و ساختمان و خیابان و کوچه است و برای در امان ماندن از آسیب های اجتماعی انتخاب آنها گزینه دوم است چرا که هیچ پدر و مادری قبول نمی کند که کوچه آسفالت باشد. ، و فرزندشان در نهایت خوب نیست.

حجت الاسلام حیدری گفت: نه اینکه مخالف توسعه و آبادانی شهر و دیار خود باشیم، بلکه موافقیم، اما تغییر نگاه ها و اولویت ها در تعاریف بودجه چه در سطح ملی و چه در سطح استانی و شهری نیز هست. مهم. “

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با وجود اینکه هر سال از نظر اقتصادی دستور سال را می‌دهند، اما هرگز نگفته‌اند که به دلیل اقتصاد خوب نخوابیدم اگر ایشان به فرهنگ، خانواده و اگر مسئولین کشور هستند. نگران مسائل فرهنگی در همه زمینه ها هستند، حداقل شب ها به دلیل بحث فرهنگی راحت نمی خوابند.


* روتوش فعالیت های گذشته؛ دردی از فرهنگ یزد دوا نمی کند

حجت‌الاسلام حیدری با بیان اینکه از نظر هزینه‌های فرهنگی در استان یزد از ادعا تا واقعیت فاصله زیادی داریم، گفت: در حال حاضر تمام بودجه‌های فرهنگی یزد کمتر از بیست میلیارد تن است. یک و چند دهم کل بودجه سالانه و هزینه های ساخت. فعلی به موازات برنامه ها و رویدادهای فرهنگی مشاهده می شود، در حالی که میانگین کشوری بین 5 تا 8 درصد و در تهران 20 درصد است.

وی گفت: ارقام و ارقامی که شهرداری یزد برای فرهنگ یزد در نظر گرفته است باید خیلی بیشتر از این مقدار باشد و اینکه با چندین برنامه و روتوش برنامه های گذشته پخش شود، هیچ اتفاقی در حوزه فرهنگ یزد نمی افتد.


* «از دست دادن هویت اصلی یزدی ها»؛ یک نتیجه مشترک از ریشه می یابد

این فعال فرهنگی استان یزد گفت: آنچه در کمیسیون فرهنگی پیگیری می شود بحث زیرساخت ها است نه سخت افزاری بلکه با مشکلاتی از تحول فرهنگی حمایت می کنیم که متاسفانه در همه این ریشه ها «از دست دادن یزدی ها» است. هویت اصلی “آشفتگی هویت” یک نتیجه رایج است.

وی گفت: مردم صرف نظر از اینکه گذشته شان چیست و امروز باید چه کار کنند و در آینده به کجا بروند، خواب و روزمرگی می خورند و نمی دانند هدف از زندگی چیست و یا به اهداف حداقلی راضی هستند و در هویت کوتاه یزدی آسیب دیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه نظام ارزشیابی در جامعه به هم ریخته است و دیدگاه واحدی برای ارزشیابی در جامعه وجود ندارد. مثلاً دانشمندان و روشنفکران برای جامعه ارزش قائل بودند، اما امروز سلبریتی ها و کمترین ارزش نظم را بر عهده دارند و اوست که برای فرزند ما تعیین می کند، اول از همه این کتاب است!


* زمانی که سیستم ارزیابی توسط دیگران تعیین می شود

وی گفت: بنابراین علاوه بر کاهش هویت جوانان امروزی، نظام ارزشی نیز مشخص می کند که چرا دیگران به این نقطه رسیده اند، باید تلاش کنیم ارزش هایی از جمله ارزش هایی مانند مطالعه و کتابخوانی را معرفی کنیم که نمی توانستیم داشته باشیم. تعریف درست برای نوجوان شما وقتی فرزند من در مدرسه با کتاب تنبیه می شود نباید انتظار داشت که او را دوست داشته باشید و بپذیرید که هیچ چیز وجود ندارد.

حجت الاسلام حیدری گفت: دین کاملتر و زیباتر از اسلام نداریم، اما باید دید این دین چگونه معرفی شد تا مردم امروز نسبت به آن نظر مثبت داشته باشند. ادیان و مکاتب دیگر از آن اطلاعی ندارند. وقتی شناسه ای مانند آید گدیر به درستی و زیبایی ارائه شود، قطعاً جوانان امروزی زحمت خرید درخت کریسمس یا هدیه ای برای روز ولنتاین را به خود نمی دهند.


* سیستم های آموزشی باید اسکناس های فرهنگی تقلبی را معرفی کنند

وی تاکید کرد: یا سوالات دقیق تر، وقتی نمی توانیم گوشت بره را درست بپزیم و به درستی ارائه کنیم، خب نباید از جوانان توقع داشت که دنبال فست فود نباشند. وقتی نوشیدنی خوشمزه و سالمی برای ارائه نداریم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم کسی به دنبال نوشیدنی‌های بد باشد.»

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر یزد گفت: به دلیل اینکه ارزیابی درستی انجام ندادیم، مردم دیگر آنقدر خوش شانس نیستند که برای جامعه ارزش قائل شوند و مجبورند همه سیستم های آموزشی ما را از خانواده گرفته تا مهدکودک، مدرسه، حوزه علمیه و … یکپارچه کنند. دانشگاه ها ارزش های جامعه را به درستی تبیین کنند.» و اسکناس های تقلبی فرهنگ جامعه را جمع آوری کنند.

وی با بیان اینکه هنر یکی از موضوعاتی است که می تواند در تبیین صحیح فرهنگ نقش داشته باشد، اذعان داشت: به ویژه در هنرهای نمایشی گاهی تا زمانی که تبیین فرهنگ به میان نیاید، برخی معتقدند در تئاتر و سینما همه چیز باید هم حدیث باشد و هم روایت می گوید اگر اثری آراسته به آیات و روایات باشد و به ناامیدی ختم شود، نمی تواند فرهنگ صحیح را به درستی تبیین کند.


* امید؛ اولین عامل نتیجه جهاد است

این فعال فرهنگی گفت: در جامعه ما در حوزه سینما هزینه های هنگفتی وجود دارد اما مردم را با ناامیدی و افسردگی به خانه هایشان می فرستند و قطعاً وقتی جوانی دست به اقدام فجیعی مانند خودکشی می کند خدا می داند که چه کسی مقصر است. مجرمان.

حجت الاسلام حیدری در پایان با بیان اینکه امید و امید آفرینی باعث مقبولیت گفته ها می شود، تاکید کرد: وقتی با فردی صحبت می کنید باید امیدوار باشد که به شما گوش کند و این مقدمه ای برای شنیدن است. و این مهمترین مسئله در جهاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید