رئیس سازمان انرژی اتمی: برای اهداف عالی کشور باید مشکلات را تحمل کنیم تا به اوج برسیم

رئیس سازمان انرژی اتمی: برای اهداف عالی کشور باید مشکلات را تحمل کنیم تا به اوج برسیم

محمد اسلامی در نشست تخصصی «تأثیر تدابیر راهبردی مقام معظم رهبری بر پیشرفت فناوری هسته ای» که امشب به صورت مجازی برگزار شد، گفت: ایجاد می کند، ما هستیم.

وی با بیان اینکه حوزه علم و فناوری حوزه توانمندسازی است، گفت: سازمان های بین المللی در سال های اخیر در حوزه هوافضا، فناوری هسته ای، فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و نانو شرایطی را فراهم کرده اند تا این حوزه پیشتاز و به دنبال آن باشد. جلوگیری از دسترسی دولت ها و جمهوری اسلامی ایران به فناوری های جدید.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار دفتر نماینده‌ی حمایت و انتشارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد، گفت: این اقتصادی است که مستقیماً ریشه در علم و فناوری دارد.

اسلام ادامه داد: هر چقدر این پیشرفت در کشورها باشد و می توانند از آن به عنوان یک فرآیند استفاده کنند. اکثر آنها موفق شدند نقش قدرتمند خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه حتی قبل از پیروزی انقلاب هم که ابرقدرت ها باید برای کشور ما تسهیلاتی ایجاد می کردند، با توجه به شرایط انقلاب پروژه ها را متوقف کردند و به تعهدات خود عمل نکردند، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، این پروژه ها را متوقف کردند. سال‌هاست که بحث‌های عمیقی در مورد علم پیشرفته، حمایت از علم و فناوری هسته‌ای وجود داشته است و حمایت کلی آنها باعث شده است که با اطمینان عمل کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی نکته دوم را ایمان جوانانی دانست که پس از فارغ التحصیلی توانسته اند وارد این عرصه شوند و این فناوری ها را به صورت بومی عرضه کنند. و اکنون ما کاملاً در چرخه سوخت انرژی هسته‌ای خودکفا هستیم و پس از خروج ترامپ از توافق برجام، کشور زمانی توانست با یک جنبش جهادی 10 ماهه ظرفیت غنی‌سازی 10 ساله را طی کند که گروه 5+1 را به وحشت انداخت. اجازه دهید به مذاکرات برگردیم تا ظرفیت هسته خود را متوقف کنیم.

اسلامی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به بخش‌های کارآمد فناوری هسته‌ای و انرژی هسته‌ای، گفت: با توجه به محوریت مقام معظم رهبری به سمت توسعه فناوری هسته‌ای حرکت کرده‌ایم و نکته مهم در انرژی هسته‌ای این است که سایر کشورها همکاری نکرده‌اند. ما باید همین حرکت را برای دستیابی به انرژی هسته ای بیشتر انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای خرابکاری در حوزه فناوری هسته‌ای، آن را به خط مقدم تبدیل کرده است. پیشکسوتان ایستادند و در مورد سوخت 20 درصدی مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران وارد عمل شدند و امروز نه تنها 20 درصد، بلکه 60 درصد سوخت تولید می کنیم.

این نماینده دولت سیزدهم با اشاره به فرآورده های بهداشتی و رادیوداروها از گذار به پلاسما درمانی خبر داد و به نقش بسیار مهم هیدروژن اشاره کرد که متاسفانه دشمنان ما را به استفاده از آن در سلاح های هسته ای منع می کنند. این راهبرد ولی فقیه نبود و ما وارد فناوری هسته ای نشدیم، الان خیلی عقب هستیم.

از نظر اسلام برنامه های توسعه کشور باید بدون وقفه ادامه یابد و تلاش دانشمندان و جوانان کشور صرف اهداف عالی کشور شود و برای رسیدن به قله سختی ها را تحمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید