نقش انرژی اتمی در زندگی انسان / حذف آفلاتوکسین از پسته با استفاده از انرژی اتمی


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900224

محمد اسلامی گفت: نقش انرژی اتمی در جامعه و اقتصاد باید کاربردی و وارد زندگی مردم شود، دغدغه و مشکل یابی و شناسایی مشکلات یکی از کارهایی است که در انرژی اتمی انجام می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محمد اسلامی امروز در مراسم جشن ملی پسته شهرستان رفسنجان در جوادیه الهیه از شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی گوهری درخشان در کشور است.

وی در ادامه گفت: نقش انرژی اتمی در جامعه و اقتصاد باید کاربردی و وارد زندگی مردم شود، دغدغه و مشکل یابی و شناسایی مشکلات یکی از کارهایی است که در انرژی اتمی انجام می دهیم.

اسلامی تصریح کرد: همه اتهامات بی اساس و تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران اعمال می کنند و به خاطر اثرات شگفت انگیز انرژی هسته ای در همه زمینه ها اعم از پزشکی، صنعت، محیط زیست و کشاورزی خسته نمی شوند. عمقی دارد که کمتر در کشور از آن استفاده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای حوزه کشاورزی بحث کشت و تولید است، انرژی اتمی برای اعمال فناوری در استان کرمان در دستور کار قرار گرفته است.

اسلامی گفت: در بخش پسته نتیجه تحقیقات همکاران ما استفاده از فناوری آفلاتوکسین است و تولید و صادرات آن را در دستور کار داریم و امیدواریم با مشارکت فعالان این حوزه این سامانه در یکی از محلات رفسنجان نصب و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در واقع حذف آفلاتوکسین از محصول پسته موضوع مهمی است که در سازمان انرژی اتمی به آن پرداخته ایم تا جایی که بتوان 70 درصد آفلاتوکسین را حذف کرد و این کار در مسیر صنعتی شدن است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید بتوانیم نتایج تحقیقات را در رسانه ای که بلافاصله آماده است منتشر کنیم تا مورد استفاده گسترده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استان کرمان توانایی انجام پرتودهی را دارد و یکی از 12 قطب پرتودهی خواهد بود تا محصولات ما در معرض آفات نباشند. ما همچنین در حال افزایش ژئوفیزیک هستیم تا بتوانیم بهره وری معدن را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید