هدف سازمان انرژی اتمی تولید 20 درصد از سبد انرژی کشور است


ساعت: 18:55
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907666

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف ما تولید 20 درصد سبد انرژی کشور یعنی حدود 14 هزار مگاوات است. در حال حاضر حدود 1000 مگاوات در حال بهره برداری و 2000 مگاوات در حال ساخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی پس از حضور در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: صنعت هسته ای پیشگام و پیشگام در توسعه علم و فناوری است و می تواند در حوزه صنعتی تاثیرگذاری گسترده ای داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در جلسه امروز محورهای اصلی سند کلی راهبردی سازمان انرژی اتمی که در 30 فروردین ماه سال جاری از سوی رئیس جمهور ارائه شد و در دستور کار ما قرار دارد، مشخص شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان انرژی اتمی در حوزه معادن نقش داشت، در جلسه امروز ابهامات، مسائل، عملکرد و برنامه های آن اداره تشریح شد و مقرر شد با کمیته معادن و بهره برداری از معادن تعامل شود. بیشتر از گذشته

اسلامی در خصوص تولید انرژی ادامه داد: هدف ما در این حوزه تولید 20 درصد سبد انرژی کشور است که حدود 14 هزار مگاوات است. در حال حاضر حدود 1000 مگاوات در حال بهره برداری و 2000 مگاوات در حال ساخت و همچنین یک پکیج 10000 مگاواتی و تعدادی نیروگاه کوچک است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در برنامه ریزی و انتخاب سایت مطالعاتی انجام شد که برای ما مهم ترین نکته کنار آب بودن و امکان استفاده از آب است که 10 هزار مگاوات در آب تولید می شود. جنوب و بیشتر در امتداد سواحل مکران و هرمزگان، بوشهر و خوزستان.

دیدگاهتان را بنویسید