غنی را بخشیدیم/مسئله انتقال پول از غنی برای ما روشن نیست

ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781893

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که اشرف غنی همزمان با اعلام عفو، از سوی طالبان عفو ​​شده و انتقال پول از او هنوز مشخص نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حوادث اخیر افغانستان در ماه های اخیر، عقب نشینی نیروهای غربی، سقوط کابل، فروپاشی نظام سیاسی و فروپاشی تمام ادارات دولتی باعث نگرانی شدید مردم افغانستان و کشورهای همسایه شده است.

یکی از موضوعات بحث برانگیز در سقوط کابل و فرار اشرف غنی، پس گرفتن مبالغ قابل توجهی از رئیس جمهور پیشین کشور است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه به شفقنا افغانستان گفت: می دانید که عفو عمومی از سوی امیرالمومنین (رهبر طالبان) وجود داشت و انتقال پول از غنا به خارج از کشور همچنان ادامه دارد. این موضوع برای طالبان روشن و مستند نیست و تا زمانی که روشن نشود چیزی در این مورد نمی توان گفت».

مجاهدین: اشرف غنی باید پول های بیت المال را برگرداند

پیش از این نیکیتا ایشنکو، دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در کابل پس از فرار رئیس جمهور افغانستان گفته بود: «اشرف غنی با چهار موتر پر از پول و یک قطعه دیگر با هلیکوپتر سعی کرد فرار کند، اما همه چیز خراب شد و در آنجا ماند. فرودگاه کابل.”

با این حال، بسیاری از منتقدان بر این باورند که فرار اشرف غنی خلأ سیاسی عمیقی در افغانستان ایجاد کرده و تمامی دستاوردهای نظام سیاسی بیست ساله را از بین برده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید