ورود فیلم های نامشخص از سازمان سینمایی/بدون مجوز را بخشیدیم


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889867

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایشگاه فیلم گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه نظارت بر عرضه و نمایشگاه فیلم ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله سهرابی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه نظارت بر عرضه و پخش فیلم ها گفت: در چهار ماه گذشته اقداماتی در اداره کل تامین و پخش سازمان سینمایی انجام شده که بسیار قابل توجه است. در پاسخ به خواسته ها و انتظارات تماشاگران سینما. دستاوردهای مدیریت جدید در شرایطی حاصل شده است که سینما یکی از بحرانی ترین دوران خود را سپری می کند، از جمله بحث خروج از دوران کرونا، بازگشت به حیات طبیعی سینما، حاشیه های متنی قطورتر مانند حاشیه برخی از فیلم ها، موانع گوناگونی در تعامل دو سویه سازمان سینمایی با برخی صنایع وجود دارد، بیانیه نویسی و ایجاد اختلاف و تفرقه را تجربه کرده است.

سهرابی تصریح کرد: این اداره کل به مسائل حاشیه ای توجهی ندارد و در اقدام حرفه ای و عملیاتی در تمامی حوزه های تحت صلاحیت خود از جمله صدور پروانه ساخت فیلم و غیر فیلم، پروانه مالکیت، مدیریت فضای پروجکشن، نحوه ایجاد تعامل بین سازمان و سینماگران و عوامل نظارتی تبلیغی دوران شلوغی را با ترافیک بالا پشت سر گذاشتند.

وی درباره تعداد پروانه نمایش های صادر شده نیز گفت: با وجود حساسیت های موجود بیش از 38 فیلم اکران شد که در این میان فیلم های حساس یا معلق مانند «الافزار»، «میبوریم»، «برخوردهای شخصی»، «جنگ جهانی سوم» به نمایش درآمدند. , دزدان بانک , تنها , عقب نشینی , بی خوابی .

سهرابی در ادامه تاکید کرد: بر اساس گزارش کارشناسان این اداره کل، مشکل فیلم های ناایمن مانند “روشن”، “سک کم هابس”، “زنبور کارگر”، “رگ های آبی” و … نیز در حال بررسی است. ظاهراً تا یک ماه آینده سرنوشت تعدادی از فیلم‌های دیگر که به دلایل مختلف اجازه اکران ندارند، مشخص می‌شود.

وی در خصوص سایر اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: در بخش آثار غیرسینمایی نیز در چهار ماه گذشته 128 عنوان فیلم اول اکران شد که بیش از بیست اثر از این 128 اثر سال ها و به دلیل مشکلات مختلف درگیر بوده است. به پو دلایل مختلفی از جمله موضوع و محتوا یا عدم همکاری عوامل اصلی در انجام اصلاحات، از مجوز نمایش محروم شدند.

سهرابی تصریح کرد: بخشی دیگر از فعالیت های اداره کل پخش و پخش، صدور پروانه املاک فیلم است که در چهار ماه گذشته 55 عنوان فیلم و 35 عنوان فیلم غیرسینمائی در مجموع بیش از 90 پرونده فیلم تهیه شده است. در چهار ماه گذشته مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و از حسابرسی و تعیین درصد سهام مالکان حقیقی و حقوقی، مجوز مالکیت آنها صادر شد.

وی در ادامه به اطلاعیه رئیس سازمان سینمایی مبنی بر عفو گروه مدیرانی که بنا به دلایل قانونی بدون اخذ پروانه ساخت اقدام به ساخت فیلم کرده اند، اشاره کرد و گفت: در این راستا 29 اثر درخواست بازبینی داده اند. و ارزیابی که تا زمان تهیه این گزارش، 21 فیلم از آثار مذکور مورد بررسی و رتبه بندی قرار گرفته و آثار تایید شده برای تصمیم گیری نهایی به هیات صدور پروانه فیلم و سینما ارجاع شده است.

سهرابی همچنین درباره تشکیل شورای صنف نمایش و آغاز فعالیت این شورا گفت: برای ساماندهی مناسب اکران و ساماندهی پخش فیلم ها که پس از جلسات متعدد و رایزنی های مستمر اتفاق افتاد، از جمله فعالیت های جدید اداره کل تحویل و نمایش، در شرایطی که تعداد آثار در انتظار انتشار بیش از هر زمان دیگری مهم و تاثیرگذار است. همچنین جلسات متعدد و مستمر با صاحبان آثار اعم از تهیه کنندگان و کارگردانان جهت رفع موانع صدور پروانه نمایشگاه و ایجاد تعامل و همکاری نزدیک و دو سویه بین اداره کل نمایشگاه و اداره کل نمایشگاه نمایشگاه از یک سو و صاحبان آثار از سوی دیگر که معمولاً خروجی را در پی دارد. فیلم‌ها به بن‌بست تبدیل شده‌اند و می‌توان آن را مدیون اقدامات این اداره کل در چهار ماه اخیر دانست. نظارت بیشتر بر مدیریت سینماها، نظارت دقیق‌تر بر قانون حضور فیلم‌ها در جشنواره‌های خارجی، نظارت جدی‌تر بر اقلام تبلیغاتی فیلم‌های در حال اکران و ساماندهی قوانین نمایش آثار سینمایی و اکران ویدیویی از جمله فعالیت های چهارساله اداره کل نظارت بر عرضه و پخش فیلم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید