سازمان سینمایی در مورد عوامل فیلم های بدون مجوز / مجازات به شما هشدار می دهد


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836956

محمد هزائی، رئیس سازمان سینمایی گفت: تمام کسانی که بدون پروانه ساخت فیلمی تولید کرده‌اند، باید تا 30 اردیبهشت دلیل این اقدام را اعلام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد هزائی رئیس اداره روابط عمومی سازمان سینمایی به صورت مکتوب گفت: به معاونت ارزیابی و نظارت سازمان ارائه شود.

خزاعی گفت: از ابتدای ورودم به سازمان سینمایی و طی جلسات متعددی که با افراد مختلف و اصناف سینمایی داشتم متوجه شدم که تعدادی از مدیران به دلایلی از جمله تعطیلی شوراهای سینمایی در جریان تغییر و ایجاد 13 دولت، عدم موافقت با پروانه ساخت اتحادیه تهیه کنندگان و دلایل دیگر متأسفانه منجر به تولید فیلم شد که مشخصاً با آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی تولید و اکران آثار سینمایی سازمان مغایرت کامل دارد و منجر به اتلاف سرمایه و سرمایه خواهد شد. تلاش مدیران

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات و کمک و توانمندسازی این افراد مقرر شد تا 30 اردیبهشت ماه انگیزه مشروح آنها به همراه نسخه ای از فیلم به معاونت ارزیابی و نظارت سازمان ارائه شود.

رئیس سازمان سینمایی گفت: کمیسیونی برای رسیدگی به پرونده این افراد تشکیل می شود و بر اساس دلایل و کار در مورد این آثار تصمیم گیری می کنم.

وی افزود: بدیهی است اخذ پروانه ساخت برای تمامی متقاضیان ساخت فیلم الزامی است و این امکان تمدید نشده است. تولیدات منجر نخواهد شد، بلکه فرصتی برای پرداختن و تشخیص مشکلات موجه با کسانی که فیلم ساخته اند، خواهد بود. بدون دلیل موجه و هدر ندادن سرمایه خصوصی.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تمامی متقاضیان ساخت این فیلم باید پروانه ساخت دریافت کنند، گفت: تولید دارای شماره پروانه ساخت معتبر است و به همین دلیل هیچ یک از عوامل فیلم در مشاغل مختلف ندانستن بهانه ای نخواهند داشت. در پروژه ای که با آن همکاری می کنند مجوز تولید نداشته باشند و مسئولیت عواقب مجرمانه همکاری با پروژه های تولیدی بدون مجوز را بر عهده دارند.

هزائی همچنین در خصوص سیاست اجرایی نهادهای سازمان سینمایی و همچنین حضور فیلم در جشنواره های خارجی گفت: در روزهای آینده موارد مربوط به این حوزه ها را اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید