با خدا معامله کردیم و بخشیدیم


ساعت: 13:00
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921583

قهرمان ووشو گفت: قاتل برادرم را بخشیدیم و با خدا معامله کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، در سال 1395 امید ظفری قهرمان ووشو ایران در درگیری خیابانی به شهادت رسید. مامور حراست شهرداری بندرعباس در نهاوند کشته شد و دادگاه بعداً حکم قصاص قاتل وی را صادر کرد. ظفری در سال 2013 در وزن 75 کیلوگرم جام بین المللی اتحاد و دوستی به مدال طلا دست یافت.

در حالی که قرار بود حکم قاتل امید ظفری اجرا شود. اما فرود ظفری برادر بزرگترش و دارنده مدال نقره وزن 65 کیلوگرم ساندا بازی های آسیایی 2018 به همراه خانواده اش تصمیم گرفتند قاتل برادرش را بکشند و از اجرای حکم قصاص جلوگیری کنند.

فرود ظفری در این باره گفت: این مرد باید مجازات می شد، اما طی صحبتی که با پدرم و خانواده ام داشتم، تصمیم گرفتیم رضایت بدهیم و از مجازات او جلوگیری کنیم. این مرد 6 سال در زندان بود و فکر می کنم به اندازه کافی مجازات شد.

وی با بیان اینکه به نظر من ارزشمندترین کلمه بخشش است، تاکید کرد: انتقام هر چند بزرگ باید کنار گذاشته شود. مطمئنم روح برادرم از این تصمیم شاد است. من معتقدم که امام رضا (ع) این را در دل ما قرار داده است تا رضایت بدهد. با خدا معامله کردیم و بخشیدیم. برای پدرم، برادرانم و روح مادرم سخت است، اما مطمئنم که اگر قاتل برادرم انتقام بگیرد. ما آنقدرها احساس آرامش نمی کردیم. با این بخشش مطمئنم روح برادرم هم در جایگاه رفیع است.

نایب قهرمان ووشو بازی‌های آسیایی در نهایت گفت: برای گرفتن این تصمیم چندین بار با امیر صدیکی رئیس و علیرضا برمن دبیرکل فدراسیون ووشو مشورت کردم و نظر آنها همیشه ملایم بود. و امیدوارم هیچ خانواده ای شاهد چنین اتفاقاتی نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید