آیا یارانه نقدی شهریور ماه واریز شده است یا یارانه نقدی/یارانه افزایش یافته است؟

آیا یارانه نقدی شهریور ماه واریز شده است یا یارانه نقدی/یارانه افزایش یافته است؟

روز جدید : یارانه نقدی در این ماه نیز پرداخت می شود و پرداخت کالابرگ به زودی محقق نمی شود.

به گزارش تجارت نیوز، یارانه شهریور نیز به صورت نقدی پرداخت می شود.

سخنگوی سازمان ارجاع یارانه: هنوز دستوری در خصوص پرداخت کالا صادر نشده است

روشنگری و مطالبات دولت سیزدهم

به گزارش فردای نیاز، علی محمد قدری رئیس سازمان اجتماعی کشور در خصوص اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: این قانون سه سال پیش تصویب شد و قانون جامعی است که چندین قانون را مکلف کرده است. نهادها به این 34 ماده و 29 تبصره توجه کنند و از تمام ظرفیت خود استفاده کنند و همه ساله گزارش خود را از میزان اجرای قانون به عنوان ذینفع دبیرخانه و دبیرخانه صحن علنی مجلس ارائه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه ها از مسائل و محدودیت ها و شرح وظایف قانونی خود آگاهی چندانی ندارند، این آموزش و الزام از حدود 10 ماه پیش در دولت سیزدهم آغاز شد و نامه ای به رئیس جمهور نوشته شد و نهادها موظف شدند. توجه کامل به اجرای مفاد قانون و ارائه گزارش به بهزیستی. برخی دستگاه ها تلاش کردند و برخی هنوز جریان معلولیت ها و تعهدات آنها را به معنای واقعی کلمه درک نمی کنند.

قدری در خصوص بهسازی راه ها افزود: بحث بهسازی بدیهی است.

مشکلات انطباق تنها به عوامل طراحی و رعایت شیب در گذر مربوط نمی شود. باید بدانیم پلتفرم هایی که معلولان، ناشنوایان و نابینایان می خواهند به این سامانه دسترسی داشته باشند باید مناسب سازی شوند. این دبیرخانه در سازمان اجتماعی وجود دارد و کار، تلاش و پیگیری می کند. مسئولیت این کمیته با وزیر کشور است و این جلسه هر دو ماه یکبار در سازمان بهزیستی برگزار می شود. فرمانداران سراسر کشور نیز در حال نظارت هستند و ما آخرین وضعیت موضوع سازگاری را در اواخر سال به مردم ارائه خواهیم کرد.

رئیس سازمان اجتماعی با بیان اینکه باید جامعه را برای حضور موثر مردم آماده کنیم، تصریح کرد: هر چه این تسهیلات بهتر اتفاق بیفتد و سیستم در همه شهرهای بزرگ کشور باشد و پایانه ها از وسایل نقلیه مناسب سازی شده از وسایل نقلیه عمومی شهری استفاده کنند. به عنوان اتوبوس و ون در بدن معلولان (چه برای حمل و نقل برون شهری یا درون شهری) باید قرار داده شود. اما شهرداری هایی که مسئولیت حمل و نقل شهر را بر عهده دارند به خوبی دیده نمی شود.

افراد دارای معلولیت برای دریافت «یارانه» منعی ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که “گاهی گزارش هایی مبنی بر احتساب برخی از افراد دارای معلولیت در دهک های بالا به گوش می رسد، در مورد آنها چه می توان کرد؟” وی یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما اعلام کرد که معلولان حتی اگر در دهک دهم باشند محدودیتی برای دریافت یارانه ندارند. فردی که در خانواده خود یک یا چند معلول دارد و سرپرست این خانواده است حق دریافت مستمری از سازمان اجتماعی را دارد و مشمول دریافت یارانه دولتی نیز می شود.

در حال حاضر هیچ سیگنالی نداریم که بخواهند یارانه خود را به دلیل دهک دهم قطع کنند. سازمان اجتماعی با توجه به نوع و شدت معلولیت به هر یک از افراد دارای معلولیت خدمت می کند و کارت از کارافتادگی دریافت می کند.

یارانه شهریور 1401 چگونه پرداخت می شود؟

در سال های اخیر مبلغ 45 هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی و کمک هزینه به برخی از اقشار جامعه پرداخت شد. مبلغی که کافی نبود و تنها به بار سنگینی بر بودجه منجر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این یارانه ها با حذف ارز ترجیحی تغییر کرده است. بنابراین در یک شب رئیس جمهور در یک برنامه تلویزیونی از افزایش یارانه پولی به 300 و 400 هزار تومان خبر داد و مقرر شد یارانه قبلی لغو شود.

بر اساس این طرح 3 دهک اول که ضعیف ترین اقشار جامعه هستند 400 هزار تومان و 6 دهک بعدی 300 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

همچنین بر اساس تصمیمات رئیس جمهور، دهک آخر که متشکل از افراد ثروتمند جامعه است، مبلغ یارانه تعلق نمی گیرد.

پس از تصویب این طرح، دولت در نظر دارد پس از 2 ماه پرداخت یارانه نقدی را حذف و در عوض به هر شهروند کالای کاغذی بدهد.

پس از گذشت چندین ماه باز هم دولت در اجرای این طرح ناکام ماند و در شهریور ماه 1401 یارانه نقدی واریز و به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

ما در این ماه در واقع یارانه نقدی داریم و حالا باید ببینیم دولت بالاخره می تواند یارانه کالایی را جایگزین کند یا یارانه نقدی ادامه پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید