جزئیات پرداخت یارانه جدید به صورت نقدی در تیر 1401 / آیا میزان یارانه در تیر 1401 افزایش می یابد؟

جزئیات پرداخت یارانه جدید به صورت نقدی در تیر 1401 / آیا میزان یارانه در تیر 1401 افزایش می یابد؟

روز جدید : بر اساس آنچه دولت برای پرداخت یارانه نقدی در فازهای 135 و 136 یارانه در نظر گرفته است، برای فاز 137 نفر حاضر از دهک اول تا سوم 400 هزار تن یارانه دریافت خواهند کرد. این میزان برای افراد حاضر در دهک های چهارم تا نهم به 300 هزار تن می رسد.

پس از لغو ارز ترجیحی، دولت میزان یارانه پرداختی را تغییر داد. اما اکنون برخی رسانه ها مدعی تغییر و افزایش مجدد یارانه ها هستند. این در حالی است که دولت هنوز تغییراتی در این زمینه ایجاد نکرده و بعید به نظر می رسد که تصمیم به افزایش یارانه ها گرفته باشد.

تنها موضوعی که در حال حاضر در وزارت اقتصاد و دولت مطرح است نحوه پرداخت یارانه هاست. در واقع دولت در تلاش است تا در آینده پرداخت های الکترونیکی نقدی را جایگزین کند. اما وزیر اقتصاد گفت مکانیسم کالابرگ نهایی نشده است.

هندوزی معتقد است که اجرای چنین سیستمی زمان بر است. بنابراین به نظر می رسد مرحله 137 به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

میزان یارانه پولی تیرماه 1401 چقدر است؟

بر اساس آنچه دولت برای پرداخت یارانه نقدی فازهای 135 و 136 یارانه در نظر گرفته است، برای فاز 137 حاضران دهک های اول تا سوم 400 هزار تن یارانه دریافت خواهند کرد. این میزان برای افراد حاضر در دهک های چهارم تا نهم به 300 هزار تن می رسد.

این در حالی است که یارانه دهک دهم لغو شده و نباید به این گروه یارانه ای تعلق گیرد.

ارقام اعشاری چیست؟

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره) از دهک اول تا سوم خواهند بود.

ده نفر اول همچنین شامل افرادی با گردش مالی بیش از 300 میلیون، پروازهای خارج از کشور و خرید بیش از 300 میلیون خودرو در شش ماه گذشته می شود. سایر افرادی که چنین شرایطی ندارند بر اساس گردش مالی سالانه از دهک چهارم تا نهم رتبه بندی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید