ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و آمرزش گناهان است


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819342

مسئول نمایندگی ولی فقیه کمر بنی هاشم (ع):

حجه الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تمرین ترک گناه در طول سال است. انس با قرآن در این ماه بسیار مهم است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در مراسم افتتاحیه برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: .

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در حسینیه حضرت آیت الله بهاءالدینی قرارگاه حضرت کمربنی هاشم (ع) در قالب ارتباط تصویری با حوزه های مقاومت بسیج در سطح شهر خبر داد. شهرستان های 10 گانه استان گفت: یعنی در ماه مبارک رمضان باید از خداوند متعال توفیق کار و تلاش مضاعف و انجام تعهدات را بخواهیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به اهمیت سحرهای ماه مبارک رمضان افزود: بهترین فضایل در ماه مبارک رمضان و سحرهای این ماه است.
وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و عمل به بخشش گناهان در طول سال است.
حسینی صدر بر قرآن و اخلاص در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: از اولین روزهای ماه مبارک رمضان باید آماده بهره مندی کامل از شب های قدر باشیم، هرچند ماه های رجب و ماه های رجب و ماه مبارک رمضان است. شعبان فرصتی دو ماهه است.» خود را برای رسیدن ماه میهمانی خدا آماده کنید.
وی در ادامه به تشریح داستان های معصومین پرداخت و افزود: با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان باید اندام خود را از گناه حفظ کنیم. روزه ماه رمضان فقط برای معده نیست; بلکه گرسنگی با تمام اندام ها و اندام های بدن انسان همراه است.
این کارشناس مسائل شرعی روزه، زبان، گوش، چشم را با ذکر مصادیق پرهیز از دروغ، غیبت و تهمت و پرهیز از بازی و بازی، پرهیز از تماشای حرام و… برشمرد و گفت: به فرموده امام صادق(ع) (علیه السلام) واجب است، مهم ترین اطاعت از خداوند متعال و واجب تر از آن، ترک گناه است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر تصریح کرد: تقوای الهی زمانی حاصل می شود که بر اجزای بدن خود مسلط باشیم; مثلاً با زبان دروغ نگوییم و غیبت نکنیم، با گوش غیبت نکنیم و با چشم نگاه نکنیم.
وی همچنین به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان طرح تفسیر قرآن با محوریت احکام قرآن ویژه کارکنان پایور با حضور اساتید دانشگاه برگزار می شود. در رده های مختلف سپاه استان چهارمحال و بختیاری.
باید بگویم؛ جلسات احکام و اخلاق، محافل انس با قرآن کریم و تلاوت جزء از قرآن ویژه نیروهای ویژه از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در صفوف سپاه حضرت کمربنی هاشم علیه السلام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید